Ännu en helg

Helgen som gått skulle man kunna välja att se som en rätt värdelös en. Igår låg jag inne precis hela dan. Varvade bokläsning med One tree hill på dvd, och däremellan bad, disk och senare på kvällen tv. Melodifestivalen tyckte jag inte var så bra igår, men ju mer jag har lyssnat på låtarna nu så fanns det faktiskt en och annan bra. Sen var jag dum nog att se Wallander - Mastermind. Usch den är läskig, så det var inte vidare smart att se den den här helgen när jag är ensam här hemma, jag blir ju så mörkrädd.. =p

Idag tänkte jag att jag måste försöka ta mig utanför dörren, så jag bestämde mig för en långpromenad ute på Oknö. Termometern visade 5-6 plusgrader så jag tänkte att det nog inte behövs så varma kläder. Mindre smart tankegång. Det jag inte tänkte på är att min promenad skulle äga rum på en ö --> havet finns hela tiden några tiotal meter bort --> vid vattnet blåser det rätt rejält --> vind = kallt. Ångrade direkt när jag klev ur bilen att jag inte tog varmare kläder på mig. Men efter en stund hade jag fått upp värmen så det gick rätt bra. Vädret har svängt en hel del idag, ibland sken solen från en klarblå himmel och jag fick riktigt vårkänslor, och en stund senare var det molnigt och flög lite regn. När jag åkte tillbaka in mot köpingen sken solen riktigt ordentligt, så jag ville inte åka hem och sätta mig inne igen. Körde omkring här i M-town och kunde inte låta bli att känna mig lite deppig över att jag inte hade något vettigt att göra då det var så fint väder ute.
Klara - kom tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0