Snö

Och tänk, vintern och snön kom även till Småland i år. Det hade kommit lite snö häromdagen också, men idag har det kommit en hel del. Har snöat hela dagen, och nu ligger det några centimetrar kvar på backen. Imponerande för att vara Småland. =) Lite mindre bra för mig eftersom jag råkade skicka hem mina skor med G i helgen, och här nere har jag tydligen bara sommarskor kvar. Hittade ett par vinterskor längst in i skrubben under trappan som jag använde igår, men dom fick jag skavsår av så dom vill jag inte använda mer. Hittade ett annat par gympaskor-aktiga, men dom är så tunna och blir kalla när det är minusgrader. Tänkte att det är inga problem - jag såg ju flera par sockar här för bara någon dag sedan. Sen kom jag ju på att jag såg dessa när jag packade ner dom i väskan som nu finns hemma i byn. Så nu får jag välja mellan skavsåriga eller kalla fötter under veckan jag har kvar här. Sånt får man ta när man inte tänker längre än så.
Idag har vart en bra dag på jobbet, jag har haft mest unga patienter och har sålt Frisktandvård så det stod härliga till. Hela 8 st har jag registrerat idag, och ytterligare några ville fundera så det kommer nog trilla in några flera så småningom. Gött! Nya chefen var också in en sväng på klinikmötet idag. Kommer nog bli bra med någon som styr upp kliniken nu. Hoppas hans första åtgärd blir att organisera upp alla reduktioner. Åh vad jag önskar jag fick vara kvar och se reaktionerna när han väl gör det. Gnällspikar, är just vad de är om ni frågar mig. =p
Sen jag kom hem sen har jag lagat lite mat, stekt fisk och kokat potatis. Fisken blev rätt bra, men potatisen blev lite sisådär. Men ätbart, så ingen fara på taket.
Har pratat i telefon mer eller mindre hela kvällen sen, mamma, pappa, mormor och G har hunnit avverkats. Såg lite på Lotta på Liseberg, och nu har jag gjort kväller. Bäst att ladda för morgondagen. En av tandläkarna är sjuk, och därför har vi tydligen svårt att hitta tider till våra akuta patienter. Det löser dom genom att sätta dom hos mig. Så imorron ska jag ha två akuta patienter med besvär och trasiga fyllningar. Jag har aldrig gjort någon fyllning förr, så det blir ett spännande experiment. =p De tandläkare som är på plats har också fullt, så dom kommer nog inte ha tid att hjälpa till nåt. Stackars patienter. =p Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0