Potatiskok

Suck, jag blir alldeles besviken på mig själv när jag aldrig tar tag i nånting och gör lite nytta på kvällarna när jag kommer hem. Känns som att jag bara parkerar mig framför tv:n med datorn i knät så fort jag kommer hem efter jobbet. Skärpning, Hanna.
Igår var jag in och handlade en snabbis efter jobbet, och sen åkte jag hem och lagade mat. För nästintill första gången i mitt liv kokade jag potatis. Jag vet att jag gjorde det någon gång när jag jobbade på Gyllengården, men privat har jag nog aldrig gjort det. Åtminstone inte sedan jag flyttade hit förra sommaren. Därför krävdes lite assistans och coachning på hur jag skulle göra, tur att G fanns med i luren och kunde guida mig. ;) Fiskpinnarna och min fisksås däremot hade jag full koll på, och det slutgiltiga resultatet blev faktiskt toppen.
Nyss har jag pratat med Petra, och fått klartecken att vi får bo hos dom nästa helg. Toppen! Dom kommer nog vara hemma den helgen, så det blir trevligt att träffa dom igen.
Och lillasuster for till andra sidan jorden, eller är väl fortfarande på väg dit rättare sagt. Inte ett dugg avis på den omänskligt långa resan, men det blir nog kul när hon väl kommer fram.
Tror faktiskt jag ska ta mig i kragen och göra något vettigt nu innan Bönderna och Greys drar igång. Tvätt, disk eller packa flyttlådor? Får se hur långt energin räcker...!

Kommentarer
Postat av: Niklas W

Vi kokade potatis också för nån vecka sen faktiskt. Tredje eller fjärde gången för mig sen jag flyttade hemifrån.



Grejen med potatis är att det är ganska så gott men så FRUKTANSVÄRT opraktiskt! Man får ju hålla på och krångla med skal och grejer. Blä för det.

2009-12-02 @ 19:49:06
URL: http://niklasw.blogspot.com
Postat av: Jessica

Men då! Själv kokar jag pärer lite nu å du ju..:P Det äter man ju det mesta till...är ju bara koka i 20 min så är det klart..=)

2009-12-02 @ 22:05:02
Postat av: Niklas W

"Funkar det till potatis så funkar det till pasta", sån är lagen.. ;)

2009-12-03 @ 18:51:42
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0