Effektiv sista helg

Nu är min sista helg som Mönsteråsare snart till ända! Jag har vart ganska effektiv i helgen. Åtminstone igår, idag har jag ärligt talat inte gjort många knop... Men igår blev det en hel del packat, och tvättat har jag gjort både igår och idag. Så nu är jag flera steg närmare att vara redo för flytt.
Nu längtar jag som en galning efter julen och G och att få komma hem! Väskorna packade jag klart igår, första gången som jag inte panikpackar kvällen innan utan hela fyra dagar innan avresedatum. Jag är alltså redo för hemfärd, nu återstår bara att vänta till onsdag då det bär av hemåt. Då har dom dessutom lagt om flyget, så jag ska ner till Ronneby och mellanlanda där också först. Vet inte hur dom tänkte där, men det kan ju bli spännande att se Blekinge (med risk för att göra en kungen, jag har ingen aning om var Ronneby ligger egentligen, men jag har fått berättat för mig att det ligger i just Blekinge) i julskrud. Det tar bara 20 min att flyga från Kalmar till Ronneby, så vi hinner väl knappt lyfta. Väl framme på Arlanda sen kommer min kära G och hämtar mig, och sen är tanken att vi ska invänta lillasyster också som kommer hem från Australien några timmar efter jag landat. Åh, ser så mycket fram emot allt som komma skall de kommande dagarna.
Hade tänkt att jag skulle baka något att bjuda på på jobbet också till veckan. Jobbar ju en dag veckan därpå också, men då är inte Marie där så jag tar det hellre den här veckan. Kruxet är ju bara att jag inte orkat ta tag i det i helgen, så då måste jag göra det imorron efter jobbet isåfall. Och eftersom jag jobbar till 19 imorron så känns det som att det tar emot en aning.... Men vi får väl se om jag har nån energi kvar då.
Måste försöka komma ihåg att ringa Statoil i Kalmar och boka hyrsläp, och städfirman som ska ta hand om vår flyttstädning också imorgon och kolla så allt är under kontroll. Nu är det nära minsann..! =) =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0