December

December, gott folk! Och plötsligt är vi nästan halvvägs genom ännu en vecka. Dagarna går så galet fort, snart är det jul. Efter den här veckan har jag bara två hela veckor kvar på kliniken. Sen är det jul och sen blir jag hälsing igen. Känslorna för det går ju lite upp och ner, men just nu känns det faktiskt bara bra. Ska bli skönt att komma hem. Hoppas det håller i sig.
Idag har jag haft med barn och ungdomar som patienter, så det har vart ganska lättsamt. Igår slutade jag vid 2, men gjorde just inget vettigt av eftermiddagen ändå. Idag slutade jag 5, och efter att ha handlat och fixat mat så har jag som vanligt legat parkerad i sängen med datorn och tv:n som sällskap. Är ju så tråkigt att man aldrig får se något dagsljus, mörkt när man går till jobbet och mörk när man går hem. Har liksom ingen lust att ta mig för nånting. Jag gjorde ett litet ryck nyss och packade en väska med kläder som jag tänkte skicka hem med G i helgen. Tycker jag har släpat resväskor fyllda med kläder och prylar med mig hem under hela hösten, men ändå är det inga som helst problem att fyller ytterligare väskor. Tur att jag började i tid, hade blivit tufft att frakta hem allt på en och samma gång!
I helgen ska vi till Uppsala är det tänkt, börjar längta ganska ordentligt nu. Alltför länge med två veckor mellan gångerna vi ses. Men halleluja, det här var faktiskt det sista långa uppehållet. =) Har inga planer direkt för helgen annars. Jag skulle ju vilja se den sista Stieg Larsson-filmen på bio, så kanske blir det det nån av kvällarna. Spelar ingen större roll vad vi gör egentligen. =)
Har bokat mina sista flygbiljetter nu. Sex flygningar har jag kvar innan året är slut, och sen kan jag nog skrota mitt klippkort hos SAS. ;-) Visserligen är det ju kul att ut och flyga då och då, men det ska bli skönt att slippa det nu. Slippa pendlingen och slippa utgifterna för att resa land och rike runt.


Kommentarer
Postat av: Gullan

hej gumman

hur har det gått med jobb, fått något än?

2009-12-02 @ 19:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0