18 december

Sista helgen i Mönsterås..! Har inte hunnit reflektera just nånting över att jag är här ensam i helgen. Har haft en rätt trevlig fredagskväll ändå. Har tagit det lite halvlugnt idag, orkade inte riktig ta tag i flyttpackningen än. Istället har jag fixat med julklappar. Inhandlat en och annan, och slagit in flera stycken som jag köpt tidigare. Finns det nu yrken som kallas wedding-planner så skulle jag lätt kunna försörja mig som christmas-planner. Har tappat räkningen nu på alla jag har hjälpt med julklappar, både att föreslå och att inhandla. Tyvärr så har det krånglat med leveransen av vissa julklappar, så idag blev jag och en av mina "klienter" tillbakakastade på ruta ett och behöver klura ut nya julklappar. Inget större problem för mig dock, jag har tagit till plan B och räddat situationen. Blir ingen julklappsbrist här inte. =)
Ikväll var jag tvungen att sopa fram min bil också eftersom dom ska utöka torghandeln imorron och jag inte har någon lust att få böter. Tänkte att jag skulle köra en sväng när jag ändå hade den igång, och på nåt sätt kom jag på att jag skulle ta en sväng förbi pizzerian... Sista chanserna nu att käka på Älgerum. Jag ringde och beställde, och det var rätt mycket folk där inne när jag kom dit. Han som äger stället såg mig mellan allt folk, och ropade då; "Aztek?!". Han vet allt vad våran favoritpizza är.. =)
Sen har jag pratat med mor och moster på msn, vilket stundtals var ett underhållande samtal. Sen har jag sett bönderna förstås, och lite Grey's på dvd. Nyss ringde morbror också, givetvis för att fråga om julklappsrelaterade saker.. ;-) Han tyckte jag lät som en gammal häxa, jag skyllde på förkylningen.
Ikväll är jag trött och tänkte stänga ner nu och lägga mig och ladda för en packande helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0