Mitt möte med döden#3

Så var helgen över, och det är sant som det är sagt att tiden går fort när man har roligt. Känns som det var alldeles nyss jag landade på Bromma. Resan upp blev lite försenad, dom hade tydligen haft några tekniska problem med flyget på vägen ner till Kalmar så vi blev ungefär 40 min sena. Men den som väntar på något gott... När jag väl kom fram så stod min mr Garfield där med en blomma åt mig, hur rart var inte det? =) Vi åkte in till stan nånstans och åt på en trevlig restaurang. Sen bodde vi i Joels lilla lägenhet hela helgen.
Igår sen var vi inne i stan större delen av dagen och promenerade runt. Parkerade nånstans i närheten av Drottninggatan och gick på den och vidare mot Gamla stan sen. Käkade lunch och fikade, och sen tog vi Djurgårdsfärjan över till Djurgården. Lockande att prova sig på Insane på Grönan, men jag får nog vänta till nästa år eller så med det.. =) Istället gick vi på Aquaria. Minns att vi var där på skolresa när vi gick i 3:an, så jag tyckte det kunde vara dags att gå där igen. Var dock inte mkt att ha, så det stryker jag nog från att-göra-framöver. Sen gick vi tillbaka in till stan i det fina vädret. Åkte tillbaka och duscha och vila och så en stund, och sen åkte vi till Kista galleria och åt middag och såg Baksmällan på bio. Fortfarande lika rolig film! När vi kom tillbaka sen till Åkeshov knatade vi över till lägenheten breve, för där bor Pemo. Det är tydligen ett riktigt Edsby-ghetto där i området... Två till Edsby-flickor fanns där också. Det roliga var att dom också precis satt och såg Baksmällan, så vi fick se slutet av den en gång till.
Idag då så sov vi (läs: Gustav) länge, så vi hoppade över frukost och gick direkt på lunch. Vi letade oss ut till Naturhistoriska, och nånstans där i krokarna kom vi till Mörby centrum, där det blev lunch och fika. Sen åkte vi tillbaka till Naturhistoriska och såg en Grand Canyon-film på Cosmonova. Efter det hade vi inte så mkt tid kvar, så vi åkte tillbaka mot Åkeshov och hämtade mina saker, Thomas ríngde under tiden och vi bestämde träff vid Heron city. Möttes upp där allihopa vid 16-tiden eller så tror jag det var. Trist förstås att lämna ifrån mig mr Garfield igen, men jag tröstar mig med att det bara är några få dagar kvar tills vi ses igen, på fredag anländer jag hem till byn igen. Great!
Direkt när vi kom hem ikväll kände jag att jag ville komma ut och få lite luft innan läggdags. Hamnen är ju tyvärr borta ur promenad-slingorna numera, så jag valde en annan rutt som mest går genom bostadsområden. Skulle väl vara säkert trodde jag. Tyvärr så var det ju dock så att ca 100 m av denna promenadväg går genom ett litet skogsparti när man ska förbi fotbollsplanen vid Vattenpalatset. Och vad tror ni inte jag får se då, om inte en till orm! Snart kommer jag aldrig mer sätta min fot utanför dörren där igen. Visserligen var det nu en orm modell mindre igen, ungefär som den vi såg första gången ute i skogen. Men det räckte gott och väl, pulsen gick upp och svetten började rinna omgående iallafall. Stod där några sekunder innan jag riktigt visste vad jag skulle göra, men jag hade G med i telefonen som sa åt mig att vända och gå tillbaka. Sagt och gjort, vände på klacken och sprang därifrån. Vidriga varelser, förstör alla mina promenadstråk.... Jag som aldrig under mina 22 år här på jorden sett en levade orm ute i det fria tidigare, och nu har jag sett två inom en vecka, tre sen i våras. Även fast jag nästan alltid gick i skogen när jag var ute och gick hemma. Nej, jag och Mönsterås promenad-vägar funkar inte ihop.
Nu ska jag släcka ner här och lägga mig och vänta på att G ringer och säger godnatt. Hoppas att ni alla haft en trevlig helg och att kommande veckan blir bra. Puss hej gott folk.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0