Helgen som gick

Så sa det bara svisch och så var helgen över. Otroligt vad fort timmarna kan gå. Det är väl så när man har roligt antar jag...! Haft en toppen helg. Flög som bekant hem i fredags, fick sitta och vänta länge och väl på Arlanda innan tåget gick sen. Alltid svårt att boka och veta om man hinner byta mellan flyg och tåg eller inte. Men den som väntar på något gott...

Väl framme i Bollnäs kom en söt lärare och hämtade upp mig på perrongen, även denna gång med en blomma. Hur rart är inte det? =) Vi åkte och käka gott på Take-off, och sen såg vi film med Lars och Lisa. Filmen var inget vidare, men det var rätt trevligt ändå. Det mesta funkar om man har rätt sällskap... =)

Lördagen sen var den stora turnédagen, då vi åkte runt och träffade folk mest hela dan. Mor- och farföräldrar avverkades på löpande band. Framåt eftermiddagen sen dumpade G av mig hos sin syster, så satt jag där med dom och väntade på att det skulle bli dags även för oss att bege oss till Runemo. Hämtade upp Elinor och Jessica också, och väl där mötte resten av gänget upp. Så var det då nåt jippo där under kvällen, vet inte riktigt hur man ska definiera saken. När det till slut tog slut iaf så fort vi direkt vidare till Adams 7-årskalas, med ett snabbt dusch-stopp för trummisen först bara. Var kul att träffa folket på kalaset, även om det inte var så många kvar då. Grabben blev godkänd även där förstås, moster och morbror har nu också tyckt till och gett sitt samtycke. ;-)
Efter kalaset hamnade vi hos Ante, och sen avrundades kvällen hemma hos G.

Igår söndag var vi på möte först, och sen for vi till Gryten en vända och käka lite. Jag hade ju tider att passa igår, så vi blev inte så långvariga där. Åkte hem och packade min väska, och sen åkte vi hem till G igen innan det blev dags för avfärd mot Bollnäs. Åt lite glass innan mitt tåg gick. Träffade på Maja där på perrongen, så jag fick sällskap ner till Gävle. Hur trist som helst förstås att åka ifrån G igen. Men vi räknar ner dagarna till nästa gång..! Har redan minskat nu. =)

Jag kom inte hem förrän strax före midnatt igår, så idag var jag rätt trött på jobbet. Alla börjar komma tillbaka från semestrarna nu. Tankarna maler i mitt stackars huvud nu hur jag ska styra upp mitt liv framöver. Skulle vara skönt att veta vad som kommer hända mer exakt, men det kanske visar sig så småningom.
Slutade vid 14 idag, och kom på att det var rätt skönt att åka bil, så jag struntade i att åka hem och åkte på lite äventyr istället. Hamnade ute i en fårhage på Lövö. Gick vid vattnet en bit och satt en stund på bryggan där ute, och sen åkte jag hemåt igen. Var som sagt rätt trött under dagen och hade tänkt sova lite middag, men så öppnade jag reklam-bladen och fastnade direkt för en grej där, så inom 3 minuter var jag på väg till affären ifråga och satte mina planer i verket. Impuls-shopping när den är som bäst..! Förhoppningsvis kommer denna impuls göra någon lite glad inom en inte alltför lång framtid. Kanske redan imorron?

Nu ska jag slänga mig på sängen och se lite Grey's, med hans klocka på armen och lukta på tröjan som jag inte lämnat tillbaka än. ;-)
Puss hej kära vänner.

Kommentarer
Postat av: Niklas W

Du var på..MÖTE?!?!



Tell me all about it!



Och snälla säg att du innerst inne hånskrattar hela tiden. Annars vet jag inte om jag kan respektera dig längre...

2009-08-24 @ 22:59:53
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0