Jag vill tacka livet

Nog för att det tar emot riktigt rejält, men en kväll som denna kan jag nästan inte låta bli att citera en Arja-låt; Jag vill tacka livet. Idag har vart en riktigt bra dag på många sätt. Började dagen med en trevlig patient som avslutade besöket med kommentaren "Det här gjorde du bra". Och när jag meddelade att han kommer få komma tillbaka om 1,5 år sa han "Hoppas du är kvar då då". Sen när jag var inne hos tandläkaren efter lunch kom en av mina absoluta favoriter, Lennart, 81 år. Samma man som jag träffade i början av veckan och skrev om här. Åh vad jag trivs på jobbet när man får den kontakten med folk.

Efter jobbet sen ringde jag hem till G och pratade en stund och varvade ner lite efter veckan. Satt inne på eftermiddan och gjorde inte så mkt. Senare under kvällen kändes det att solen lockade alldeles ordentligt, så då for jag ut på Oknö för en promenad. Och vilken underbar promenad sen, vilken kväll! Kan inte låta bli att njuta till fullo såna här kvällar. Älskar att ha så nära till vattnet, Oknö är härligt. Stannade till några gånger på bryggor i olika småbåtshamnar och stränder. Underbart att bara sitta där i tystnaden för sig själv och titta ut över sundet och bara filosofera. Så ikväll kändes det kanske inte alls som att jag har så bråttom nånstans, vad kan vara mer livskvalitet än att sitta där på bryggan och titta på båtarna som far förbi? 

Kom att fundera på vad mycket som har hänt det senaste året. Stannade till på bryggan där jag och K låg och solade tidigare i somras och började tänka på allt vi haft för oss det senaste året. För ett år sen kände vi inte ens varandra, hade aldrig träffats. Sedan dess har vi hunnit med helger i Köpenhamn, Göteborg, Sthlm, blivit sambos, åkt på New York-trip, snart väntar vår andra långresa. Sen har det väl hänt en del för oss på var sitt håll också. Det är inte så många månader sen vi satt och beklagade oss över bröllopslyckan i Bonde söker fru med spyhinken redo över deras överdrivet lyckliga tillvaro, men se på oss nu, nu är det våran tur att vara lyckliga. ;-) Vad vore M-town utan dig, min vän? =)

Började tänka lite på min andra vän också, the bestest there is. Har inte setts till nånting på länge och insåg under min promenad hur mkt jag saknat det. Ingenting är ju på nåt sätt komplett innan jag delat med mig av allt till dig. Fick lite dåligt samvete när jag avstyrde mitt besök hos dig i Arboga i söndags, så det var extra skönt ikväll att se dig på msn och inse att allt ändå är som vanligt. Som alltid skönt att prata av sig, finns ingen annan i världen jag kan prata med allt om som jag kan med dig. Där ligger jag allt före Paris Hilton, här behövs ingen ny BFF. =) Du är grym, min vän!

Så ja, ikväll har jag njutit ordentligt av mitt liv och tillvaro. Kunde inte vara mkt mer nöjd med saker och ting nu, ikväll mår jag hur bra som helst.

Så för första, och förhoppningsvis enda och sista, gången; Tack livet!


Kommentarer
Postat av: Niklas W

I'm deeply honored by your kind words dear friend! Hoppas lyckan får fortsätta bara, men börjar det så här bra lär det väl hålla i sig får man hoppas. =)

2009-08-07 @ 21:30:06
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0