Regn och rusk

Liten update från regnet och åskan här i M-town. Idag hann jag ta mig ut en sväng innan det värsta ovädret kom. Gick den gamla Ljungnäs-rundan som jag brukade gå när jag bodde där ute. Tog en timme ungefär att gå, men jag tog en liten paus på bryggan vid Nynäs och satt där en stund i ösregnet. Rätt mysigt ändå, lite regn har ju ingen dött av. Kom hem och ringde lite samtal, och sen satte jag igång en film. Hann inte se så länge innan åskan kom och strömmen gick, så jag blev sittandes här istället.

I helgen har jag inte gjort nånting vettigt alls egentligen. Igår var jag bara inne hela dan med undantag för ett besök på Ica. Såg massor av Greys-avsnitt och pratade i telefon en stor del av dagen. Pratade med mormor även i förrgår, och då sa hon nåt i stil med att "Ja vi får hoppas att du får ett jobb snart" när jag nämnde att jag är sugen på att flytta hem igen. Men så ringde hon igår igen och sa "Du jag tänkte på det där vi pratade om igår. Det är klart det är svårt att få ett jobb, men det är ännu svårare att få tag på en så bra kille som du har gjort". Så hon står också bakom mig i mitt beslut. ;-) Sen pratade jag med hela familjen hemma, och även morbror och moster. Framtida potentiellt boende är också på gång nu. Spännande.

Idag fick jag tag på Petra också, och det var inga som helst problem att få bo hos dom nästa helg. Dom kommer visserligen vara på landet, men vi fick låna deras lägenhet. Så nu är det bara att boka flyg, Sthlm here we come.. =)

Skönt att den här helgen snart är över. Visserligen är det väl rätt skönt att bara inta soff-/säng-läge under en hel helg ibland, men roligare kan man ju ha det. Ser lite fram emot veckan som ligger framför också, imorgon drar vi igång ute på mobilen. Innebär alltså att vi har en behandlingsstol ute på skolorna dit barnen får komma så undersöker vi deras tänder. Jag har bara skött det själv en gång tidigare, men nu blir det tre dagar den här veckan, och ytterligare några om två veckor. Ska bli spännande. Brukar vara högt tempo, men det kommer säkert gå finemang.
Sen skadar det ju inte att helgen sen kommer bli desto bättre heller.. =)

Nu tror jag åskan har börjat lugna ner sig så nu kanske jag kan fortsätta med filmen som jag höll på med.
På återseende.

Kommentarer
Postat av: lillasyster

ett tips om du pratar sådär mycket i telefon är att använda handsfree.. man vet ju aldrig vilka skador det där kan medföra vettu.

2009-08-30 @ 15:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0