Rar pojke

Another week härmed påbörjad. Snart helg igen..!
Idag hade jag ytterligare en patient som gick rakt in i hjärtat. Inte en äldre herre den här gången, utan av den yngre sorten. En liten 3-åring rättare sagt. Mamman hade lillasyster i familjen i famnen, så denne unge man fick gå själv. Han ville först inte lämna väntrummet, så jag tänkte att det här kommer nog inte att funka. Till slut gick han iaf med på att följa med in på rummet. Han var lite reserverad, så jag gick före och satte mig på min stol bredvid behandlingsstolen. Sen sa jag till honom nåt i stil med att "Vill du komma och sätta dig här?". Då kommer lillpojken fram till mig och sträcker upp armarna och vill alltså sitta i mitt knä! =) Så jag lyfte upp honom och började prata lite, och mamman försökte lite att "Vill du inte sitta i den lila stolen?". Men pojken sa nej och satt kvar hos mig. Så han fick en egen spegel att hålla i, så tittade vi tillsammans på hans tänder, han med en större och jag med min lilla. Sen pratade han på hur mkt som helst, så söt! =) Fick lyfta ner honom från mitt knä till slut, riktigt go liten kille.

Annars har det vart rätt lugnt på jobbet idag. Skönt. Vart och handlat lite efter jobbet på ICA. Hade inte så mkt pengar kvar på ICA-kortet, så jag sjönk så pass lågt att jag köpte Euro-shopper-mat. Fiskpinnar. Euroshopper. Var är världen på väg? Men det lär väl gå att äta antar jag.

Nu ska jag krypa upp i sängen och se film på tv. Om ödet får bestämma. Tror bestämt att vi hade den hemma förr. På video. Good old days..

Kommentarer
Postat av: Niklas W

Åh, vilken bra tandhygienist! En sån skulle jag också vilja gå till om jag var liten pojke. =)



Ang. Euroshopper är det absolut inget att skämmas över!



Snarare tvärtom. =) När det gäller en del saker är Euroshopper lika bra eller rentav bättre, så det så!



Bl.a. flingor (a.k.a. "Corn Flakes", men man säger flingor så det så) och grillkorv. Det är klart, det är inte Tillmans, men god tvåa!

2009-08-17 @ 21:57:08
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0