Mobilen

Så skönt det är att vara igång med en ny vecka! Trodde jag väl aldrig att jag skulle säga en måndag, men det är ytterligare en dag närmare helgen. Dessutom är det en bra vecka nu när jag och C är ute på mobilen Det är riktigt roligt och dagarna går så mkt fortare än dom gör på kliniken. Hann med 15-16 ungar idag tror jag. Började lite mindre bra, tekniken fungerade inte som den skulle så det blev nya telefonsamtal till landstingets support, och vi blev en halvtimme sena direkt. Men den gick rätt bra, pojken som satt i stolen just då pratade på och höll låda hela tiden, trodde aldrig truten skulle sluta gå på honom. Men det var rätt roligt. =) Sen rann det liksom bara på. Vissa stunder förstår jag inte hur man frivilligt kan utsätta sig för att jobba i den där miljön, ungarna är ju stundtals helt galna. Skriker och bråkar och beter sig allmänt galet. Tur att det bara är ibland vi är ute och hälsar på... =p Var tillbaka på kliniken sen och hade två patienter där också, och hade en stund över så jag hann visa tandläkaren några bilder som skulle granskas. Så allt blev klart av det jag skulle idag, känns bra.
Vi har hyrbil dom här dagarna, och eftersom C inte kör bil så har jag hand om den nu. Så nu står en sprillans Renault Megane här utanför.. =p Större än min, nu kör jag combi. Värsta familjebilen. Jag gillar den. Den står utanför mitt sovrumsfönster här nere på torget, så jag tittar till den då och då. Vilken pärla.

Jag fick nåt papper på en kurs jag ska gå i höst också. Tandläkare och tandhygienister var inbjudna, men chefen tyckte att det räckte att jag går och tar upp innehållet på ett klinikmöte sen. Lite trist att gå själv, men det verkar vara en kul kurs så det ska väl gå bra. I reklamen för tandkräm och liknande säger dom ju ofta, "Fråga din tandläkare" eller "Fråga din tandhygienist". Det är nån sån kurs jag ska gå nu, om tandkrämer och munvatten och annat och lära mig så jag kan svara på frågorna när jag får dom. =p Verkade spännande.

Annars har det väl inte hänt så mkt nytt i min lilla värld. Funderar på om jag ska unna mig ett besök hos frissan när jag slutar tidigt på onsdag. Det var ändå flera månader sen sist nu, och det gäller ju att passa på när jag för en gångs skull har lite pengar kvar. Så får det nog bli.

Och systra mi, tack för tipset. Jag har själv tänkt tanken, men som bekant har jag inte så stor koll på mina grejer, så även handsfreen. Har ingen aning om var jag har den. Men det är ju snart jul, så vill du skona mig från hjärncancer eller nåt sånt så har du ju julklappstipset klart där. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0