En dyr halvtimme

Hallå gott folk.
Nu har jag blivit lämnad ensam här nere i södern igen. Skjutsade ner mina två resenärer till Kalmar imorse innan jobbet. Saknar något alldeles enormt nu att ha G här. Trist att komma hem efter jobbet när han inte finns där och möter mig i hallen, jobbigt att gå och lägga sig när han inte är kvar hos mig. Tänk vad saker och ting kan förändras snabbt..! Det här hade verkligen ingen av oss kunnat ana. Men liksom en Triss-vinst, plötsligt händer det. Trivs otroligt bra i sällskapet och njuter till fullo av varje stund. Känns verkligen som att vi funkar bra tillsammans. Hoppas det förblir så för en stund framöver. ;-)

Igår var vi som sagt över till Öland. Vädret såg ju länge lite halvkasst ut, men det sprack upp och blev en riktig super-dag. Solen sken från en klarblå himmel och termometern visade stundtals upp emot 28 grader. Härligt! Vi började med att fara över till favorithaket på östra sidan, Gårdby café. Fikade och satt där en stund, och sen åkte vi norrut och så småningom över till Borgholm. Lyckades hitta en parkering i skuggan och gick igenom stan en snabbis. Besöket varade ungefär en halvtimme. När vi kom tillbaka, så gissa vad som låg på rutan om inte en p-böter... Blev lite förvirrad där ett tag, vi hade ju betalat?! Visade sig att vi tydligen blev så förblindade av platsen i skuggan så vi glömde att läsa skyltarna ordentligt, det var nämligen en handikapp-parkering vi ställt oss på... Så 1000 spänn fattigare blev vi på det lilla misstaget, en dyr halvtimme. Det är väl stabilt, vår första gemensamma utgift blev en böter? ;-p

Planerar nu för fullt för hur hösten kommer te sig. Jag har bokat en hemresa om två veckor, men vi länge ville vi inte vänta på att träffas igen, så vi möts någonstans på mitten nästa helg. Uppsala eller Sthlm ligger som förslag. Hade tänkt flyga upp dit över helgen, men så visade det sig så lämpligt att Karla och Thomas ska upp dit den helgen, så då kan jag åka med dom. Toppen toppen. =)

I en annars halvdeppig, ensam kväll så blev mitt humör genast lite lättare då jag öppnade mitt badrumsskåp ikväll och hittade ett kort och en liten present som någon planterat där. Tack kära du! =)

Ikväll var för övrigt annars en super-fin kväll, otroligt varmt. Vet inte om jag nämnt det här tidigare, men vi har en inneboende den här månaden, så hon och jag var ut på Oknö ikväll och tog en promenad. Riktigt skönt. Måste försöka komma igång igen, bara drygt 2 månader kvar nu till min och K's beach-säsong.....

Nu ska jag släcka ner och försöka somna här i min ensamhet.
Puss på er gott folk! =)

Kommentarer
Postat av: Niklas W

Men flytta upp nån gång då! Skärpning. =P Det står ju som stämplat i pannan på dig "jag vill bo inom en timme från Edsbyn". ;P

2009-08-07 @ 19:52:33
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0