Back in M-town

Hej bloggen, förlåt mig att jag glömt dig. Datorn har liksom inte prioriterats på senare tid. Sitter på jobbet nu och har en stund över, men inte tillräckligt för någon längre utläggning om vad jag haft för mig sedan sist. För att fatta mig kort så har jag, som ni säkert alla redan vet, träffat a certain someone som jag hängt med 24/7 sedan förra helgen känns det som. Igår for vi båda tillbaka ner till M-town, och idag är jag som sagt tillbaka på jobbet. Känns rätt okej ändå att börja jobba igen. Har hittills haft en riktigt bra dag. Kul att träffa min kära sambo igen, och sen har jag hittills haft lätta patienter. Har träffat två barn so far. Visserligen hade dom karies bägge två, men rara var dom ju iaf. =) Träffade just en av mina andra patienter också. Mitt rum ligger bredvid receptionen här på kliniken, och då receptionisten var upptagen kom denne äldre herre in till mig istället. Han är min patient och hade vart hos tandläkaren idag. Men då kassan var upptagen och jag var ledig så kom han in och pratade med mig istället. Ann som sitter där ute kom in hos mig och hämtade honom när hon pratat klart i telefonen, men när han var färdig med sin betalning kom han tillbaka in till mig. "Hade du vart uppe i Edsbyn sa du?". Så kollade han läget efter min semester, hur jag haft det och hur vädret vart. Det är så roligt när man får sån bra kontakt med patienterna. Såna gånger trivs jag toppen med mitt jobb, trevliga gamla farbröder makes my day! ;-)
Nu ska jag undersöka vidare. Puss hej alla underbara människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0