Arbetsglädje noll

Hello friends.
Snart helg igen, dagarna rullar på rätt snabbt. Och tur är väl det när man bara går här och räknar ner dagar. =) Igår trodde jag att jag fått en släng av svininfluensan eller nåt, hade galet ont i bröstet, gjorde jätteont när jag andades och än värre när jag skrattade. Så därför gick jag runt och försökte låta bli det igår. =p Lyckligtvis så gick det över under natten och idag har jag mått bra igen.

Idag uppstod en liten konflikt på jobbet. En kommentar från chiefen gjorde oss fly förbannade. Hur dum i huvudet får man bli... Det lilla positiva vi har på jobbet ska tydligen också bort. Värdelös ledning på den här kliniken. Trist förstås, men ändå känns det lite bra också, för det gör mitt beslut om hur jag ska lägga upp min framtid lättare. Det här var ett steg i rätt riktning. Inte är jag ensam om dom tankarna heller. Skulle vara kul att se deras miner om vi började droppa av en efter en. Så kan det bli när man inte uppskattar sina resurser. Rätt åt dom att sköta allt själva. Långfinger åt er.
Så resten av dagen sen gick jag runt och nynnade för mig själv, Alla vi som hatar Tommy klappar nu. Ja då, det hjälpte lite.

Tur iaf att jag har några riktiga guldkorn till kollegor. Idag berättade jag för M att vi ska på bröllop på Gotland i vinter. Jag sa nåt i förbifarten att jag inte visste än hur jag skulle ta mig dit. Då sa hon "Men ta båten från Oskarshamn. Jag skjutsar dig dit". Kändes bra att höra nåt sånt speciellt nu när jag sitter här nere och är van att klara mig själv och inte ha nån att ringa eller fråga om såna tjänster. Underbara människa.

Hur som helst så var jag rätt upprörd stora delen av dagen sen. Tänk på Garfield försökte Karla peppa, och jo, det hjälpte lite kanske. Lugnade ner mig lite när jag slutade och ringde G sen också. Öppnade just ett sparkonto åt oss båda, och nu ska jag inte låta det ta mer energi från mig idag. Fokusera på bra saker. Som Amy skulle ha sagt, it can only get better.

Nu ska jag slänga mig i sängen och se lite mer Greys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0