Det blir en dag på stranden

Hallå vänner, och kanske framför allt - Hallå sommar!
På nåt sätt känns det som att åtminstone våren kommit riktigt på allvar nu. Inatt hade jag fönstret öppet hela natten, utan att behöva kliva upp mitt i natten och stänga det. Däremot så kommer varje lördag en lastbil hit till Torget och säljer blommor, grönsaker, potatis och annat, och eftersom den står i princip precis utanför mitt sovrumsfönster så jag vaknade första gången vid 7 när den kom hit och parkerade. Sen vaknade jag till igen vid 9-tiden ungefär då folk börjar komma dit och handla och drar med nån form av kärra över kullerstenarna här ute, så sen kunde jag inte riktigt somna om. Men det gör liksom inte så mycket när man möter en sån här härlig dag! Efter frukost gick vi ut på köpingen och uträttade lite ärenden. Började med ett mindre trevligt uppdrag, vi har nämligen fått miljontals inneboende i form av små svartmyror, så vi gick först och köpte myrgift. Sen blev det lite roligare shopping också, köpte mig en båt och en ljuslykta på pysselaffären som snart ska lägga ner och därför hade utförsäljning, och sen beställde jag mitt Hanna-halsband som jag spanat på under en tid.
Sen åkte vi ut på Oknö och låg därute och solade en stund. Provade också att känna på vattentemperaturen i havet, och det var faktiskt förvånansvärt behagligt! Så det bådar gott, kan man bada fötter och vader redan i april så kan vi nog åka och bada efter jobbet i maj. ;-)

Igår var vi till Högsby efter jobbet. Tanken var att det skulle bli lite shopping på Karlssons, men det enda vi kom hem med var ett gäng kassar från Systemet. ;-p Hittade iofs vissa saker på Karlssons och inredningsbutikerna däromkring, men eftersom jag inte fått lönen än och inte visste hur mkt jag hade kvar på kontot så vågade jag inte handla. Var tillräckligt spännande att se om det funkade att betala för maten. ;-)

Nu kom mitt/min härliga träsktroll/roommate/snackbög upp med en tallrik med vattenmelon, så nu ska jag smaska vidare.


Hur lätt är det att skriva nåt en sån här gång?
 
  
   
Häääärliga Oknö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0