Smultronställesjakt

Så går även födelsedagsveckan mot sitt slut. Den här veckan blev jag riktigt trött på mitt jobb, ledsen först med sen mest förbannad. Idioter är just vad dom är. I fredags kväll drack vi lite vin och dränkte våra sorger. Rätt lugnt ändå eftersom vi skulle ut och åka dan därpå.

Till Öland närmare bestämt bar det iväg till igår igen, på vår jakt efter smultronställen. Förra gången var vi ju på norra ön, så den här gången koncentrerade vi oss på södra. Köpte lite ätbart på Ica i Mörbylånga, och sen var vi ner till södra udden. Jag gillar den södra udden bättre än den norra, lite synd eftersom norra ön i det stora hela är klart bäst. Åkte längs den östra kusten sen när vi åkte uppåt igen, och längs vägen där hittade i några små mysiga ställen. Dels en liten hantverksbod där de sålde söta små saker, men framför allt så hittade vi Gårdby kafé och lanthandel. Gör dig själv en tjänst och åk dit nästa gång du är på Öland, det var ett riktigt superställe! En gammal lanthandel som nu innehåller också café och inredningsbutik. Tyvärr så fick jag inte med mig kameran igår, men jag såg att andra har bloggat om denna lilla pärla och publicerat bilder därifrån, så googla på stället och kika vettja.
Sen åkte vi hem och tog det rätt lugnt. Bokade hotell till Göteborgs-helgen som går av stapeln om två veckor. Hittade ett hotellpaket med bra pris, så det var en glad överraskning. Så vi kommer bo centralt och dessutom få äta hotellfrukost två mornar, bra en sån sak! Dessutom ska jag lära Shrek (K) åka Fritt fall och annat kul. Hon har redan ångest, så vi får nog sno med lite Midazolam från jobbet tror jag. =p

Idag tänkte vi åka in till Kalmar igen och se på fotboll, men det blir nog inte så ändå. Kändes som en bätre prioritering att se till att jag har råd att äta mig mätt resten av månaden, får ta en annan match senare istället. =)

Förresten så möblerade jag om i mitt sovrum igår också. Det innebar att jag var tvungen att flytta och skruva om diverse hyllor, lampor och tavlor. Lättare sagt än gjort. Hyllan fick jag slita med länge. Första vändan blev det fel bredd, så jag kunde inte sätta fast hyllan på båda sidorna samtidigt. Nästa gång klantade jag mig med höjden, så den blev riktigt sned. Eftersom jag redan var irriterad då tänkte jag strunta i det, men så mätte jag och såg att det skilde nästa 3 cm, så det gick ju inte.... =p Men skam den som ger sig, fyra skruvningar senare så satt den där!

Trevlig fortsatt helg, gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0