Ölands-dag

Hallå vänner!
Tänk så fort en helg går... Men det har vart en riktigt bra helg så jag är helnöjd. Igår var vädret på topp och solen visade sig från sin bästa sida. Vi åt frukost ute och hade det jättebra ända tills granntanten kom och la sig i. Hon började gräla på att det ligger cigaretter på backen och pratade hela tiden med mig, jag som aldrig rökt en cigarett i hela mitt liv. Hon gnällde över att grannarna annars blir sura på henne eftersom att hon röker. Rätt åt dig, kärringjä*el har jag bra lust att säga åt henne, kom inte och förstör min frukost och gräla på mig för nånting jag inte gjort. Jag blev riktigt arg.
Hur som helst, vi köpte frukt och bär och blommor från lastbilen som kommer hit på torget varje lördag, och nu har dom flyttat ut ur lastbilen och ställer upp allting utanför istället. Riktigt mysigt, så vi åt jordgubbar till frukost. =)

Efter frukosten så åkte vi in till Kalmar och uträttade ett kort ärende på stan, och sen åkte vi över bron och spenderade hela dan på Öland. Hade en riktigt bra dag, och kollade runt på hela norra ön. Vi hamnade vid Källa hamn, och sen var vi upp till norra udden, Byxelkrok och Böda sand. Kändes lite som att vi var de enda människorna kvar på jorden när vi var på Böda sand, det som normalt är en stor camping med massor av folk är helt och totalt dött nu när inga turister finns på plats. Vi får väl ge det några veckor/månader till innan man kan börja hänga där på allvar.. =) Vi åt lunch/middag på Löttorps bykrog och pizzeria sen innan vi åkte hemåt. Stannade i Kalmar igen och köpte en varsin glass innan vi rundade av vår utflykt.

Idag har jag fått en hel del nytta gjord, storstädade övervåningen på fm idag. Så skönt att ha det gjort, hur många veckor har jag inte tänkt på det nu att det måste göras..? Men nu är det äntligen gjort, och det blev riktigt bra. Har fått upp våra nya byråer i hallen däruppe också, så nu måste vi bara få tag på några fina lampor eller nåt att ställa dit också. Kommer bli toppen!

Veckan som kommer nu har vi ingen chef på plats, så nu får vi styra bäst vi vill på kliniken. Kommer nog bli bra, kortvecka och allt.

Kommentarer
Postat av: Niklas W

Snäll tant! =o



Btw, röker Karla? Isåfall kräver jag en intervju, eller om hon läser här? Jag har en slags hobby för rökande unga människor kan man säga. Haha.



När började hon? Varför? Har hon tänkt sluta? Isåfall varför gör hon inte det? Måhända låter det lite påfluget och anklagande men jag undrar faktiskt och då måste man få fråga. =)

2009-04-05 @ 22:39:09
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0