Min trevlige patient

Idag hade jag en så trevlig patient! En äldre man på närmre 80 år. Tydligen så hade vi fått rätt bra kontakt när vi sågs för ett halvår sen ungefär, och det första han sa när jag hämtade honom i väntrummet var; Ska vi prata bandy?. Så det gjorde vi. Emellan tandstens-skrapet så hann vi med att avhandla finalen, han frågade om jag var på plats i Uppsala och sa att han hade sett matchen på tv och tänkte på mig då. Sen visste han att vi i byn hade en spelare vid namn Liw, och frågade om han hade någon koppling till en Liw som spelade i Nässjö på 60-talet. Själv har jag ingen aning, men "vår" Liw är väl från byn? Hur som helst så hade mannen inte speciellt mkt nybildad tandsten, så jag tyckte inte att han behövde komma med 6 månaders intervaller, utan föreslog 9 eller 12 månader istället. Här skulle 95% minst av mina patienter ha nappat på 12 månader, brukar ju inte vara så himla populärt att komma till tandvården. Men den här mannen ville gärna komma om 9 månader, eftersom att han gärna ville hålla kontakten med mig och kolla hur det går för byn. Hur sött var inte det? =) Riktigt solskenshistoria, det gjorde min dag.


Och Niklas, jag har framfört dina frågor till Karla, och hon svarade som följer;
Karla började röka på Fillipinnerna när hon var 18 år gammal. Hon började för att alla andra gjorde det. Hon har tänkt sluta, och har i nuläget inte rökt på 3 veckor (hon snusar istället...). Hon hälsar vidare att shit, du är värre än tanten, och  sköter du ditt, så sköter hon sitt. ;-) Däremot tackar hon för omdömet ungdom, men tycker att hon räknas som vuxen nu.
Frågor på det?

Kommentarer
Postat av: Niklas W

Tack för svaren kan du hälsa henne. Det var kul att få veta. =)





Sen lägger jag mig inte i mer. Grattis!

2009-04-14 @ 10:01:59
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0