Virus och långpromenad

Idag sov jag läääänge, ända tills mamma skickade sms vid 10,45. Hade nog kunnat sova en stund till annars också. Skönt att äntligen få sova ut! Dagen började dock inte sådär jättebra, fick nåt virus eller nåt på datorn så den blev helt knäpp. Popups brukar komma lite nu och då, men nu kom det ikoner på skrivbordet och den ändrade upplösning på skärmen och allt var bara konstigt. Drygt! Tur då att man har snälla, datorkunniga ex som kan ställa upp och svara på frågor och vara datorsupport lite sådär på distans. Har provat lite knep som de gav mig, och det verkar som att det har hjälp en aning iaf. Får se hur länge det håller sig, så får jag väl ta med datorn hem nästa gång och låta nån titta på den och fixa till allt igen.

Idag har jag, Jessica och Karla vart riktigt hurtiga och gått runt Oknö. Gjorde lite utflykt av det hela och hade med matsäck och grejer. Och tur var väl det, det tog bra mycket längre tid än jag trodde! Egentligen tänkte vi gå vid 12, men då regnade det så vi gav oss inte iväg förrän vid 14. Jag tror att det är typ 1,5 mil runt hemifrån mig, och den lilla rundan tog oss tre timmar att avklara. Flög lite regn i luften, men vi hade väldig tur ändå. Var alldeles lagom promenadväder. Och jag som hade min nya kamera med och tänkte knäppa massa bilder, men jag min nöt hade satt i fel minneskort i den, så jag kunde bara ta cirkus 10 bilder och sen var det fullt. =p Så det blev inte så mycket fotografering som jag hade tänkt mig. Stannade iaf vid lekplatsen nästan längst ut och fikade lite, och gungade och åkte linbana. När vi kom hem sen var man ganska mosig i benen vill jag lova. Jag var ända tills igår lyckligt ovetande om att jag har en rumpmuskel, men det talade massören om för mig igår och tipsade mig om hur man kunde stretcha den. Jag följde hennes råd och provade imorse, det gjorde ont, och nu efter promenaden gör det ännu mera ont, så nu vet jag minsann att den där muskeln finns......

Nu hoppas jag att Karla kommer förbi snart så ska vi sticka iväg och köpa pizza. Man kan ju inte vara hur nyttig och sund som helst hela tiden.... =p Sen blir det nog en och annan drink sen, vi har ju lite att välja på efter helgen i Köpenhamn. =)

Ha nu en trevlig lördagskväll!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0