Köpenhamn

Så är vi hemma igen från helgen i Danmark. Hade det riktigt bra. Lämnade Mönsterås vid 5,45 i lördags, och vid 11-tiden andlände vi till Köpenhamn. Började med att käka, sen letade vi oss till vårt hotell. Helt okej för den relativt billiga penningen det kostade. Var rätt sliten efter den tidiga morgonen, så vi sov lite middag innan vi begav oss ut på stan igen. Gick runt på Ströget och kollade i affärer, och sen gick vi upp till Den lille havfrue och kollade där. Passerade inte mindre än 3 bröllop/brudpar på vägen dit. Verkade vara en populär bröllopsdag! Sjöjungfrun var iofs inte speciellt mkt att se. Sen var klockan rätt sent på eftermiddagen, så vi gick tillbaka till hotellet och tog det lugnt ett tag. På kvällen sen gick vi på Hard rock café och drack drinkar och åt middag, trevligt och gott! Menyn såg i princip likadan ut som på Hard rock i Paris, men Twiested Mac:en var godare i Paris. Här smakade den inte så mkt. Hur som helst. Gick en sväng till på stan sen, in på Tivoli och kika lite bland annat. Sen var åtminstone jag helt död, så vi stupade i säng på hotellet vid midnatt.

På söndagen sen åt vi god frukost på hotellet, innehållande inte mindre än två wienerbröd. Mmmmm. ;-) Sen gick vi ut och handlade lite alkoholhaltiga drycker, och sen lämnade vi iväg alla våra grejer på stationen. Sen drog vi runt på stan igen. Åt röd pölse på torget, rätt gott. Sen var vi på Ripley's Believe it or not, och sen Guinness World of Records. Rätt skoj. Sen avslutades vistelsen med att jag köpte en jättefin klänning. Den är rätt varm, så nu längtar jag till höst och kyla så jag kan börja använda den. Tåget hem gick inte riktigt som planerat. I Lund visade det sig att tåget hade fel på bromsarna, så vi fick vänta på ett nytt. Blev 44 min försenade därifrån. Efter många om och men kom vi ändå hem till slut, vid 23 ramlade jag in genom dörren här hemma.

Igår var det ganska jättejobbigt att komma upp och väg till jobbet. Lyckligtvis slutade jag redan vid 2. Gick hem och vilade en stund, sen var jag ut och gick en timme. Klarblå himmel, 20 gr varmt och folk gick i shorts, hösten och min nya klänning kändes väldigt avlägsen..... =p Idag däremot har det regnat och vart grått hela dagen, så fortsätter det så här så. =)

Nu ska jag och Karla in till centrum och käka pizza/kebab. Man kan ju inte orka laga mat varje kväll....... Bilder från Köpenhamn dyker kanske upp här nåt tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0