Hemmahelg

Hej och hallå!
Nu är jag tillbaka i Småland igen efter att ha vart hemma i Edsbyn i helgen och hälsat på. Åkte hem i fredags. Jag och Karla flög till Arlanda, och sen tåg till Uppsala. Där stannade Karla, och jag bytte tåg och for vidare norrut. Mor och far hämtade mig i Bollnäs, och det var kul att träffa dom igen! I övrigt kändes det faktiskt inget speciellt att vara hemma i byn igen. Förut när man vart borta på semester eller liknande en vecka eller så brukade det alltid kännas konstigt sen att komma hem igen, som att man vart borta hur läge som helst. Nu har jag vart borta i över en månad, men det kändes precis som vanligt att vara tillbaka. Har mest tagit det lugnt i helgen. Hälsat på farmor och farfar och kikat förbi hos mormor. Sen har det vart en del folk hemma och hälsat på, mostrar, kusiner och morbror. Kul att träffa alla igen! I övrigt har det vart rätt lugnt. Hittade tillbaka till min goda gamla promenad-vana, var ut och gick en timme om dan. Skönt! Färgade håret igår, så nu är jag mörk igen.
Igår åkte jag tillbaka igen. Jessica följde med och blir kvar den här veckan ut. Träffade Kicki på tåget också, kul! På Arlanda stod ingen mindre än Lill Lindfors före oss i incheckningen. När vi stod och vänta på väskorna på Kalmar airport stod hon där också, så nu har vi minsann flugit med Lill.

Idag var jag tillbaka till jobbet igen. Min semesteransökan för gårdagen hade tydligen inte gått fram och blivit godkänd ändå, så vi fick ordna med det imorse. Passade på att söka om ledigheten inför jul också. Avslutade dagen med assistans hos en tdl, och som så ofta annars så blev vi sena. Gör inte så mkt egentligen, sitter fint med lite extra flex på kontot. Hem och fixa käk, och sen har jag bokat flyg- och tågbiljetter till lillasyster som kommer och hälsar på mig i december. Kul, då slipper jag åka hem själv sen när det börjar bli dags för julfirande.

Och jag som såg fram emot dagen i Oskarshamn för nyanställda, men då har de planerat in en hygienistdag så vi måste åka på den istället. Suck... Vem ska vi då spana på? =p

Kommentarer
Postat av: Niklas

Jag HATAR Lill Lindfors. Tänkte bara tala om det.

2008-09-18 @ 13:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0