Folktandvårdens dag

Idag har vi vart på en firmafest som hette duga! Vi klev på bussen vid resecentrum här i Mönsterås vid 8,25 imorse, och vid 9 drog det igång i Oskarshamn. Första föreläsaren Nisse Simonsson föreläste om Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra? Det var en riktigt bra föreläsning! Riktigt intressant och roligt hela vägen. Han hade gett ut flera böcker, så jag sms:ade hem till mor och bad henne beställa en åt mig och rekommenderade henne att köpa en åt sig själv också. Så nu dimper det ner böcker hemma i Edsbypostlådan under nästa vecka. Ska bli kul att läsa!
Sen var det lunch, thaipasta med kokosfärssås. Faktiskt riktigt gott. Sen var jag, Karla, Marie L och Branka in på stan en sväng, inredningsbutiken, Cervera och Pressbyrån hann vi med innan det blev dags att vandra tillbaka till Forum, och dagens andra föreläsning.
Nu var det Sara Lunds (eller Claes Schmidt, deror på hur man ser på saken) tur att prata med oss under några timmar. Även det var intressant. Alla fick vi en varsin goodie-bag när vi gick ut sen, med badlakan, vattenflaska, reflexväst, nyckelring och grejer i.
Sen blev det paus på 1,5 timme innan kvällens aktiviteter startade, så jag, K, Marie N och Carina gick en sväng genom stan, och det är en riktigt fint stad ska jag be att få tala om. Det började regna så smått och vi gick tillbaka. Drack ett halvt glas vin (inget jag gillar....), och så småningom blev det middag. Efter välkomstdrink blev det buffé, och det var riktigt gott! Välkomstdrinken var inte alls speciellt god (rävgiftsvarning...) så den fick sköljas ner med cidern. Efter maten sen blev det underhållning. Det var hemligt in i det längsta vilka som skulle komma, och det visade sig sen att det var Stefan och Kim. De flesta hade ingen aning om vilka de var, men jag hade ju sett dom på Diggiloo i somras, så jag kände igen dom. Kände igen en del nummer, men det var skitkul.
Sen vid 22,15 gick bussarna hemåt igen. Jag och Karla gick hem, ick gå lite omvägar för att slippa gå i det värsta mörket. Och nu börjar det kännas angeläget om att få besök av John Blund snart, kl börjar ringa vid 04,15 imorron...... Jobbigt men Köpenhamn, here we come!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Beställa "hem" till Edsbyn? Why? :P

2008-09-06 @ 11:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0