Back in the vardag

Ännu en hel till historien. Har haft mor och far på besök sen i torsdags kväll. Jag hade turen att kunna ta ut komp efter lunch på fredagen, så jag slutade strax efter 12. Åkte in till Kalmar och storhandlade på nyöppnade Media Markt. Kom hem med riskokare, kaffebryggare, elvisp, dvd-spelare och säkert nåt mer också. Billigt och bra! Dvd-spelaren fungerade dock inte, så den fick vi åka tillbaka och byta dan därpå. Hur som helst, efter shoppandet var vi in på stan en sväng. Handlade en halsduk och vantar på HM, och sen åkte vi vidare över till Öland. Det var Skördefesten där nu i helgen, och i fredags var det Konstnatt. Konsten i sig var väl inte speciellt intressant, men det var riktigt mysigt faktiskt. Vi var på södra delen av ön, ner till södra udden. När det blev mörkt sen tändes massor av ljus och marschaller överallt och det fanns pumpor och grejer till försäljning i var och varannan gård. Jag var hur trött som helst och somnade i bilen på vägen hem sen.

Dagen därpå, lördag, var vi som sagt till Media Markt igen och bytte dvd-spelare, och sen åkte vi över till Öland igen. Tog norra delen då. Började i Borgholm, käkade lunch på en uteservering i solen. Sen var vi längst upp till fyren i norr. Det är längre än man tror... Var in i Löttorp en stund och hamnade på en fin liten väg som delvis gick längs havet. Sååå fint. =) Fikade på en gård där man fick sitta i deras tomte-inspirerade lada. Fanns tomtar och tända ljus verkligen överallt. Coolt. Var på Öland större delen av dan. Spenderade kvällen hemma framf tv:n sen med en och annan drink och annat gått.

Söndagen satte vi upp speglar och lite sånt som jag köpt. Sen in till Kalmar igen. Shopping och lunch på Ikea. Därefter begav vi oss till Fredriksskans där Kalmar FF mötte Elfsborg. Viktig match vad jag förstod, skilde bara 1 poäng mellan de båda topplagen. KFF vann till slut med 2-1. Jag vet inte om det bara var jag, men jag tyckte att det var en rätt seg match. Hände inte så mkt.  När vi kom hem sen kom Karla över med mäss-grejor åt mig. Tandkrämer och diverse munskölj och grejer. Så fick hon nycklarna till mitt förråd så hon kan lämna sina grejer där medan hon flyttar nu i veckan. Synd, har vart så perfekt nu när vi bott i husen brevid varann. Satt nere i källaren och snacka rätt länge, hade en hel del att prata ikapp om nu när vi inte setts på hela 4 dagar. =)

Idag skjutsade mamma och pappa mig till jobbet när jag började 9,30, och sen åkte dom hem. Jag och K hade först handledning med chefen, och får en gångs skull kändes det faktiskt som att det gav något. Hade en patient innan lunch. Käkade lite snabbt, och sen åkte jag, K och Marie L till företagshälsan i Oskarshamn där vi hade tid hos läkaren. Vi hade fyllt i en enkät innan med frågor om lite allt möjligt. Jag hade kryssat Nej på allt, och därför tog besöket inte mer än uppskattningsvis 3 min. Onödigt att komma dit då egentligen kan tyckas, men det är ju skönt att få lite omväxling. =) Gick fortare än beräknat för oss alla, så när vi hade lite tid kvar åkte vi in på stan och tog en fika och snackade lite skit. Sen åkte vi tillbaka, K slutade för dagen och jag och Marie gick tillbaka och jobbade 4 timmar till. Min första patient uteblev, så jag fick en rätt lugn start. Hade 3-4 patienter innan vi slutade vid 7. Gick hem och åt lite snabbt, och sen hamnade jag här i soffan framför tv:n och med datorn i knät. Har fortfarande nåt virus-aktigt, ploppar upp rutor hela tiden så man får spunk på den... Vad göra? =(

Kommentarer
Postat av: Niklas

Hett tips: 4-10045910.html?part=dl-ad-aware&subj=dl&tag=top5&cdlPid=10844457" rel="nofollow">http://www.download.com/Ad-Aware-2008/3000-80224-10045910.html?part=dl-ad-aware&subj=dl&tag=top5&cdlPid=10844457



- klicka på "download now" och sen när du laddat ner installerar du och kör det där programmet. Sen ska du vara ren.

2008-09-30 @ 10:10:59
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0