Hygienistdagar

Härmed förklarar jag mig själv hemkommen från hygienistdagarna i Västervik och Oskarshamn. Igårmorse hämtade jag ut hyrbilen här i Mönsterås, så åkte jag, Karla och Christina till Västervik. Höll till på Stadshotellet där det var föreläsning i retorik större delen av dan, och även en del reklam från företagen som säljer Dentan och SB12. Var en bra föreläsning, men som så ofta annars lite halvsegt framåt eftermiddagen. När vi slutade sen gick jag och K en sväng in på stan. Gullig stad! Sen fick vi vägbeskrivning och åkte på Folktandvårds-jakt. ;-) Hittade till slut, så vi var in dit och kikade. Var in på Jysk och Rusta och kikade innan vi for söderut igen, till Oskarshamn närmare bestämt. Installerade oss i vårt rum, och sen var det ganska omgående dags för mingel och middag. Drinken sades vara alkoholfri, men det var minsann inte sant! Så nu har jag fått i mig mitt första hela glas vin. ;-) Inte alltför tokigt ändå. Sen blev det middag, italiensk buffé. Smaskens! Drack cider och hade det trevligt. En av tandläkarna på kliniken hade på nåt sätt fått tag på mitt nummer och ringde och frågade om vi skulle samåka till O-hamn imorron (alltså idag). Men det gick ju inte när vi redan var där. Vid 21 började folk droppa av, och vi gick tillbaka till vandrarhemmet. Där satt grabbarna och spelade kort, så vi satte oss där framför tv:n och kollade på Grey's anatomy. Sen följde vi med dom in på stan. Var in på nån krog först, och att säga att det var rätt dött där är ingen överdrift. Vi var de enda där. Spelade biljard, första gången för mig. Rätt skoj, men det räckte med två omgångar. =) Sen gick vi vidare till Kråkan, och där var det desto mer folk. Kul att komma ut lite! Åkte tillbaka hem igen vid 00,30. Låg och pratade till 01,30 innan vi somnade.
idag klev vi upp vid 7 och duschade och donade, och sen hann vi med lite frukost innan dagens föreläsningar började. Idag var det Frisktandvård/riskbedömning som skulle avhandlas på förmiddagen, och på eftermiddagen nån redovisning av en attitydundersökning nån gjort hos länets hygienister. Lite sådär halvtrist.... Höll på att somna vid ett flertal tillällen, det blev nog för sent för mig igår. =) Men kul hade vi, så det var det absolut värt. Blev klara för dagen vid 14-14,30 nånting, då åkte vi ner på stan och kikade igen. Ett par strumpor inhandlades. Hade sååååå ont i fötterna innan vi kom tillbaka till bilen. Att trippa runt i högklackat två hela dagar tar ut sin rätt. Får nog unna mig ett fotbad ikväll och ta igen mig.
Apropå bilen vi hyrde så är jag sugen att byta! Vi hade en Ford Focus, och nu vill jag ha en sån. Riktigt härlig bill, stortrivdes med den. Måste snart sticka iväg och lämna tillbaka den på Statoil...
Imorron är det dep som står i tidboken hela dan, lite halvdrygt. Tur att det är fredag då och snart helg! Har inga direkta planer för helgen, men det blir nog bra. Skönt med lite ledigt och sovmorron. Lite trist att den här veckan börjar ta slut dock, har haft det riktigt bra med allt flängande till Öland, Västervik och Oskarshamn. Hade planer på att sticka till Göteborg eller Malmö i helgen, men det blir nog inte så ändå.

Hur som helst - Nu ska jag sticka och lämna tillbaka Forden och försöka komma tidigt i säng sen!

Kommentarer
Postat av: Karla

Nej, vi får nog hålla koll på våra besparingar så att vi kan lyxa till det med spa besök nästa löning, eller vad sägs? :)

2008-10-09 @ 19:26:20
URL: http://thygkp.blogg.se/
Postat av: Jessica

Om du gillar att köra ford focus så kan du ju lika gärna börja jobba på hemtjänsten..:P Jo visst är dom bilarna sköna att köra i men inte så mkt mer än så tycker inte jag...

Fick du träffa på nån Granath då? ;)

2008-10-09 @ 22:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0