Misslyckad grillning.....

Hallå på er där ute i cyberspace.
I fredags var vi som bekant i Kalmar och kollade på Björn, Måns, Soran och Özz. Jag vet inte om stand-up var nånting för mig egentligen, SÅ himla kul var det inte. Men Björn var ännu snyggare i verkligheten, och Soran är ju för go. Var hur som helst kul att komma ut på lite skoj mitt i snålar-tider som dessa. =)

Sen har det vart rätt lugnt i helgen. Mest bara vart hemma framför en dvd-box. Igår tog vi oss ut till Oknö och grillade korv på en strand där. Vädret såg fint ut, men vid vattnet blåste det riktigt ordentligt. Först hade vi problem med hur man gör med en engångsgrill, och inte blev det lättare av att instruktionen var på danska! Fick ringa hem till pappa och kolla hur vi skulle göra. Sen när vi väl fick fart på elden så började det blåsa iväg glödande kol, så vi hällde vatten runt omkring för att det inte skulle börja brinna på oavsett plats, och sen hämtade jag ett paraply för att försöka få lite lä. Måste ha vart en syn... =p Grillning på norrländskt vis! Tyvärr så hann elden blåsa ut innan vi kom igång med grillningen, så vi fick äta kalla korvar innan det var färdigt. Så kan det gå. =) Sen gick vi en runda där ute på udden, hittade en liten småbåtshamn där vi var ut och kikade.

Idag har vart en bra dag på jobbet, hela förmiddagen var jag med den mobila enheten på skolan som jag bor granne med. Var kul att se hur det funkar. Gick tillbaka till kliniken på lunchen, hade en patient, och sen slutade jag vid 2. Såna dagar kan man lätt vänja sig vid... =) Då gick jag dessutom hem och ringde till mormor en stund, och sen åkte jag och handlade jäst och grahamsmjöl. Detta omvandlades sedan till tekakor. Tänk så huslig jag känner mig. Doftar så härligt i lägenheten nu av nybakt. Mmmmm. Nästa gång blir det limpa.

Ikväll har jag suttit och drömt mig bort och kollat på massa saker vi kan göra om några veckor när mitt projekt går av stapeln. Så coolt att det kan bli verklighet inom bara någon vecka! =)

Har just vart ute och gått en timme i mörkret, och det är så härligt att komma ut en stund. Ska hoppa in i duschen nu, och sen ta reda på tvätten som fortfarande hänger på tork sen igår.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe ja du hanna, kanske därför vi blev tandhygienister och inte nåra skogsnissar :P

2008-10-20 @ 22:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0