Marknad

Igår var jag jättetrött efter jobbet, men fick ändå en del nytta gjord. Lagade mat och fixade matlådor, diskade upp all disk jag hade kvar, och städade undan i lägenheten. Sen la jag mig framför tv:n och småslumrade en stund. Sen hopp i badet, och en stund senare hämtade jag upp Karla. Förberedelserna inför marknaden var redan då i full gång, så hel köpingen var avspärrad. Det var alltså inte helt lätt att ta sig till Karla! Fick kryssa mig mellan diverse körförbud-skyltar, och till slut kom jag fram. ;-) Sen satt vi hos mig hela kvällen och såg på tv och blandade drinkar. Mumma! Efter midnatt nån gång slocknade vi båda två i soffan. Eftersom det inte är så pass lämpligt at vi bor grannar längre så drog vi ut bäddsoffan så Karla slapp gå hem ensam mitt i natten, och fortsatte sen att sova vidare.

Såhär ser det ut när Karla kommer på besök

Sov till 11,20 imorse, skööönt! Jag hade egentligen tvättid 11-14, men struntade i den och gick på marknad istället. Och tänk så lätt det är att göra av med pengar.... Kom därifrån med en tröja, strumpor och diverse småplock. Kul! Sen började vi bli hungriga men hittade inget bra lunchställe. Tur då att Karla bor centralt, så vi gick på Ica och handlade lite och lagade mat själva hemma hos henne istället. Pasta och kyckling och grejer á la Karla, mycket gott! Satt och snackade strunt en stund sen innan jag gick hemåt.

Matlagning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0