Livstecken från M-town

Ja det börjar väl kanske bli dags för en uppdatering nu! =) Livet går sin gilla gång här nere i M-town, men har haft en del för mig om kvällarna den här veckan, så det har inte blitt av att uppdatera nåt. Ursäkta, du uttråkade kommentator, bättring utlovas. ;-)

Förra helgen var det tänkt att vi skulle åka in till Kalmar och gå ur på lördagkvällen. Vi träffades vid resecentrum och var på väg att hoppa på bussen, men då kom K på att hennes plånbok låg kvar hemma hos mig sedan kvällen innan. Vi gick tillbaka och hämtade den och hade för avsikt att ta nästa buss. När vi kom hem och satte oss hade vi dock ingen lust att åka nånstans längre, så vi gick på Netto och handlade istället och ställde till med kalas. Vi gjorde lax och grejer, jag lärde mig att dricka vin, och sen blev det cheesecake till efterrätt. Såg några avsnitt av Kalla fötter och tog det mest lugnt.

I veckan sen har det mest vart jobb. Efter att ha pratat med ena chefen på jobbet så fick jag reda på att jag har en del semesterdagar kvar som jag måste göra av med i år. Jag fick då en rätt galen idé och började undersöka mina möjligheter, och projektet roddes i land redan kvällen därpå. Vad det är för litet projekt jag dragit igång vill jag inte skriva ut här än, eftersom det är vissa jag inte vill ska veta om det än. Men de flesta av er läsare vet väl redan vid det här laget. =) Ska iaf bli riktigt kul! Sådana här ideér borde jag nästan få oftare, för herre jösses vad jag sparar pengar nu. Snålar och köper absolut ingenting som inte är absolut nödvändigt. Inte likt mig... Synd bara att jag inte visste om det lite tidigare, eftersom jag hann köpa både cykel, filmer från discshop och biljetter till Idol-finalen bara dagar innan. Dyrt! Nu är det knappt ens så jag vill handla mat längre. Tur att frysen är full så jag har en del att ta av. Sen är det ju tur att Karla också är med i allt det här så vi kan peppa varandra att spara pengar. =)

Igår hämtade Karla ut sin tårta som vi får från hyresvärden, så vi satt här och såg Armageddon och åt. Den filmen är sååå bra! Även idag bjöds det på tårta på jobbet, så nu vet jag nån som måste ut och röra på fläsket i helgen! =) Var ut en sväng nyss med min nyinköpta cykel. Den köpte jag förra helgen, men det hade jag aldrig gjort om jag visste det jag vet nu om vad som väntar. Hur som helst, efter jobber var jag och K in på Cykelgrossisten så jag kunde köpa ett lås till cykeln. Eller cyklen som folk säger här. =p Det var pappa snäll och betalade, så det räknas inte in i min snålhet. Jag har för övrigt världens bästa föräldrar som ställer upp alltid! De är med och sponsrar mitt projekt, även om de inte visste om innan vad det egentligen var de betalade för. Jag hittade på en liten annan story om vad pengarna skulle gå till, men jag fick så fruktansvärt dåligt samvete sen när jag var tvungen att sitta och ljuga, så jag berättade hur det egentligen ligger till.

Nåväl, nu har jag vart hemlig nog för den här gången. Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning, för ikväll ska jag och Karla till Kalmarsalen och se Björn, Måns, Soran och Özz! Kommer nog bli toppen. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0