Datorsupport på distans

Klockan är snart midnatt en helt vanlig torsdag och här ligger jag vaken. Har fått hjälp nu ikväll med min dator över msn, och jag kände att jag inte kunde slita mig från det. Och tur är väl det, nu verkar det som att min dator friskat till sig igen, inget virus eller pop-up så långt ögat kan nå hittills! Perfekt. Jag höll på att bli galen och övervägde att skaffa mig en ny. Men nu slipper jag det. Tack för hjälpen, kära du!

Idag jobbade jag till 5. När vi bytte om frågade Karla om vi inte skulle åka till Ikea. Sagt och gjort, 10 min senare satt vi i bilen på väg mot Kalmar. Började med att käka på restaurangen där, och sen gick vi runt och handlade. Jag hade inte tänkt köpa nånting, men kom därifrån med nya sängkläder, en stor kudde med tillhörande örngott, och en matta till köket. När vi började närma oss kassorna insåg jag att jag glömt alla mina kort hemma.. Så Karla var snäll och betalade. När vi kom hem sen följde jag med upp och kollade på hennes nya lägenhet, hon kommer nog få det kanon där! Lite synd bara att det blir så tomt här på Ljungnäs för mig. ;-) Kom hem strax efter 8 och bänkade mig framför Idol. Jag älskar Johan Palm. Och Lars ellervad han nu heter.

Igår hamnade vi förresten också i Kalmar. Karla och hennes mamma skulle lämna tillbaka minilastbilen dom hyrt till flytten, så jag hängde med och lämnade tillbaka den. Statoil ligger ju tyvärr en bit utanför stan, så vi fick gå in till stationen sen. Hade tur med vädret, det började regna så smått när vi hade några hundra meter kvar. Tog bussen hem. Jag plingade för tidigt och fick hoppa av ute på E22. Fick lite panik där i mörkret när jag inte visste var jag var nånstans riktigt. Men det ordnade sig. För säkerhetsskull sprang jag hem, det var riktigt läskigt i skogen när det är becksvart ute.

Nåväl, nu måste jag försöka sova om jag ska orka upp och jobba lite till imorron....

Kommentarer
Postat av: Lisa

Sa du aker pa IKEA i lilla Kalmar och jag i lilla (har ar det en smastad men ar typ som stockholm/goteborg) New Haven. Tank vilket sammantraffande.

2008-10-04 @ 00:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0