Bra jobbat

Om man nu får vara riktigt nöjd med sin egen insats på jobbet så är jag det idag. Dagens första patient brukade tycka det var obehagligt att ta tandsten och hade alltid tagit bedövning tidigare. Vi provade utan förra gången och idag, och det gick hur bra som helst. Du är så duktig på det du gör, sa patienten innan h*n gick. Patient nr två är en tandvårdsrädd patient. Vi har träffats en gång tidigare, och idag sa h*n när h*n satte sig i stolen; Idag är första gången jag inte känner mig nervös för att gå hit. Kul att höra lite positiva kommentarer också, ofta är det ju bara det negativa man får höra. Speciellt att den tandvårdsrädda patient upplevde vårt förra möte som positivt tyckte jag var roligt. Eftersom jag själv var riktigt skraj för allt vad tandvård hette innan jag började min utbildning känner jag lite extra för de tandvårdsrädda patienterna och gillar att ha hand om såna.
Dessutom upptäckte jag på dagens sista patient, en 14-åring, att han fortfarande hade 53,63 kvar och 13,23 kunde inte palperas. Chefen här trycker väldigt på det, senast vid 11 års ålder ska man veta var 3:orna finns, kan de inte palperas ska apikaler tas för att fastställa var/om dom finns. Men det har man tydligen missat hela vägen här. Hämtade in en tandläkare som fick titta, och patienten fick ny tid där för lokalisation av 3:orna. Kändes riktigt bra att chefens budskap gått fram och att lilla jag upptäckte nåt som tandläkarna missat under alla år. Förlåt alla icke-tandvårds-insatta om ni inte fattade mitt tandvårdssvammel, hoppar ni har överseende.
Så om jag nu får säga det själv, bra jobbat Hanna!

Slutade vid 5, kom därifrån vid kvart över ungefär. Eftersom jag är i en snålperiod blev det bara lite gröt till middag. Tog det lungt framför tv:n en stund, och sen cyklade jag hem till Karla och lånade en ny dvd av Sex and the city. Vi gick en stund och pratade ut om dagen, som vi så ofta gör. Vad tråkiga vi är egentligen, så mycket jobbprat på fritiden. Vi måste skärpa oss på den punkten! ;-)

Nu ska jag plocka reda på den sista tvätten som fortfarande hänger på tork efter helgens tvättstugetid, och sen inventera i garderoberna här hur mycket täcken/kuddar jag har tillgängligt för helgens gäster. Då blir det fulla stugan här, kul! =)

Kommentarer
Postat av: Niklas

Bra jobbat! =)



Jag misstänker att jag har 23 eller möjligen 33 kvar, vad tror du om det?





Ingen aning vad det betyder egentligen men jag antar det betyder att nån "riktig" tand inte har kommit upp och att man därför har nån mjölktand kvar?





Har jag fel så vägrar jag erkänna det.

2008-10-21 @ 23:57:39
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0