Arg patient

Idag slutade jag tidigt, gött! Skulle egentligen ha slutat kl 2 och sen åkt tillbaka för att gå på spirometri på distriksläkarmottagningen vid halv 4, men dom fick tid över där så jag kunde kila dit strax innan 2. Ibland är det praktiskt att ha hälsocentralen i samma byggnad! Blev kvar på jobbet till närmare halv 3 istället, hade nästan hela dagens journaler kvar att skriva. Men då fick jag ju åtminstone ta spirometrin på arbetstid som alla de andra. Hur som helst så gick det väl ganska bra tror jag, men jag orkade inte blåsa ut riktigt så mycket som jag borde. Vad man nu gör åt det har jag ingen aning om. Men hon sa ju inget mer om det så det är väl ingen fara.

Igår kom en patient jag hade i förrgår tillbaka till kliniken och skällde ut mig för att jag tagit för mycket betalt. Spottade och fräste och anklagade mig för att stå där och ljuga. Kul värre! =p Det vet väl jag också att det är dyrt med tandvård, men det är ju inte jag som knåpat ihop nya taxan. Hur som helst så pratade jag med chefen senare, och patienten fick tillbaka pengarna för en av åtgärderna jag debiterade. Happy ending med andra ord.

Nu har Karla flyttat in till köpingen, så nu är jag ensam här ute i Ljungnäs. Trist! Har vart så perfekt att bo så nära varandra med tanke på hur ofta vi ändå umgås. Men det ordnar väl sig det också.

Idag när jag kom hem låg Tandspegeln innanför dörren. Tandspegeln är, för er som inte är insatta, Folktandvården Gävleborgs personaltidning. Och gissa vem som prydde dess förstasida om inte jag och Tony? =) En bild från sommarjobbs-dagen, där vi står i bästa Robin Hood-anda med pilbågarna redo för skott. Inne i tidningen sen finns ytterligare en bild på mig och några frågor som jag fick besvara på telefon när jag nyss flyttat hit. Så det var ju kul..!

Nu ska jag kila ner i tvättstugan och kolla om första omgången maskiner är klara. Har hunnit med disken sen jag kom hem också, så medan nästa maskin står och går kan jag nog med gott samvete unna mig att bänka mig i soffan framför säsong 3 av Greys anatomy, dvd-boxen damp ner i postlådan igår nämligen.


Och Niklas, tack för virus-tips. Kanhända att det blev bättre, men pop-ups kvarstår. Fler tips?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0