New York del 1

Så var vi tillbaka hemma i M-town igen efter vårt lilla äventyr på andra sidan Atlanten. Har haft det så jättebra och sett och gjort så mycket så jag vet knappt var jag ska börja, men från början brukar ju vara en bra start.
Resan dit var lång, men gick bättre än jag trodde. Jag bävade en aning inför den långa flygningen från Amsterdam till New York, den flygningen var beräknad till 8 timmar ungefär. Alla farhågor var det dock bara att släppa så fort vi kom in i planet. Där hade man en varsin filmskärm på stolsryggen framför och fick dessutom en fjärrkontroll så man själv fick välja film. Till min stora lycka fanns Mamma Mia med bland alternativen. När jag sett den hoppade jag runt bland lite olika filmer, men hittade ingen jag riktigt fastnade för. Somnade till Ringaren i Notre Dame. Vaknade till sluttexterna, och när jag inte hittade någon mer jag ville se, så såg jag helt enkelt Mamma Mia en gång till. =)

  

Väl framme i New York sen kom aldrig Karlas väska, så vi fick ägna de första timmarna på amerikansk mark med att försöka få tag på väskan. När vi väl hittat till KLM's monter fick vi hjälp av en trevlig, storvuxen mörk man som tog och med kors och tvärs över hela Newarks flygplats. Lyckligtvis kom faktiskt väskan till rätta, den hade hamnat hos fel flygbolag.

Första helgen bodde vi, jag, Karla och Lisa, på hotell inne på Manhattan. Hotellet var väl ingen höjdare direkt, men läget var super! Bodde precis vid Times Square och höll ofta till där på kvällarna. Dagarna där sen spenderade vi som riktiga turister, och såg det man bör se i NY.

 
Jag på Top of the Rock, Rockefeller Center, men utsikt över bland annat Empire State Building, och med lite god vilja även Frihetsgudinnan. 


Jag och K vid Ground Zero.

      
Promenad i härliga, gigantiska Central Park.

Ett av evenemangen som stod på att-göra-listan under USA-vistelsen var att se Lion King på Broadway. Tyvärr hade lillasyster läst fel på biljetten, så vi kom in 10 minuter sent och missade de första två scenerna. Men hur som helst - det var grymt. Jättekul att ha sett.
 
Lion king på Minskoff theater

 
Twisted Mac på Hard Rock Café

Kommentarer
Postat av: Jessica

haha, å jag som tyckte att du sa att du aldrig villa se Mamma Mia igen...;P

2008-11-19 @ 11:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0