Verkstad, skrot och besiktning

Lyckligtvis går det lättare på jobbet den här veckan än förra, all sömn i helgen gjorde nog susen! =) Dessutom testar jag ny teknik på morgonen nu, med mindre antal snoozar. Jobbigt förstås, men det gick ändå rätt bra får jag lov att säga. Drygt att vakna så abrupt bara.

Idag har jag vart på bilverkstan, bilskroten och bilbesiktningen. Lyckligtvis inte i ordningen besiktning --> verkstad --> skrot. =p Jag hade tid för besiktning idag, och alla jag pratat med har poängterat hur viktigt det är att det finns en varningstriangel i bilen. Jag började leta i mörkret igårkväll men hittade ingen triangel. Fortsatte efter jobbet idag, men nej, någon triangel fanns inte. Åkte till verkstan för att kolla om dom visste var det kunde finnas, men gubben där sa bara "Har du inte hittat den så finns den inte". Så gav han förslag på olika bildelsfirmor som kunde tänkas ha till salu, men kom sen på att "Men åk till skroten, där kan du säkert få en". Sagt och gjort. Åkte dit och pratade med gubbarna där. Jag kände mig inte direkt hemma i en skitig verkstad bland massa bildelar överallt. Hur som helst så var dom väldigt hjälpsamma och alla de tre som jag såg där engagerade sig i jakten på varningstriangel åt mig. Dom hittade en ganska snabbt, så jag tackade och åkte igen.

Besiktningen gick rätt bra tror jag. Trevliga karlar där också. "Du ser helt livrädd ut" sa en av dom åt mig. =p Det var tydligen nåt som inte var riktigt tipptopp med bromsarna, både på bakhjulen och handbromsen sa han nåt om. Exakt vad som var problemet har jag ingen aning om, men jag skulle påpeka det nästa gång jag är på service. När man nu gör det...? Blir man kallad till det också...? Fröken noll koll på allt som har med bilen att göra. Hur som helst så kan det ju inte vara nåt väldigt allvarligt fel eftersom pärlan blev godkänd. =)

Hann hem och vända en stund sen, och när Karla slutat kom hon hit och vi for ner till Nabben där vi hade tid för massage. Egentligen kommer hon till jobbet så får vi vår massage där, men sist hon var på kliniken var vi i USA, och därför fick vi ta igen det hemma hos henne nu istället. Mycket skönt, var nästan bättre att ta det på fritiden när man får åka hem sen. På jobbet blir det ju inte riktigt samma sak när man ska gå och hämta in patienter två minuter efter man klivit av bänken.

Hur som helst, nu är det läggdags efter en händelserik dag.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Haha!



Ett tips är att kolla i serviceboken som BÖR finnas i handskfacket tillsammans med instruktionsboken. Där bör stå bland annat hur ofta olika slags service ska göras (99,9% säker på att det är "grundservice" var 12e månad) och när senaste servicen gjordes. Take it from there.



Själv kör jag ju tysk kvalitetsbil som själv säger till när det är dags för service... ;)

2008-11-26 @ 21:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0