Min dag på jobbet

Ojoj vad jag har fått jobba hårt idag för att tjäna in min lilla lön. Dagen var fullbokad på morgonen, och med många undersökningar hamnar man lätt efter med att skriva journaler. Blev därför lättad när jag fick ett återbud, så jag tänkte skriva ikapp allt där. Då drabbades K av akut magsjuka och gick hem så jag fick ta hennes patienter istället. Alltså inte bara en där jag hade min lediga tid, nej då. Tror att det blev tre stycken till slut, patienter som dom inte fick tag på och kunde meddela att hon var sjuk. Så mot slutet av dagen gick det undan inne på 3:an vill jag lova! =) Dessutom blev jag sen strax innan lunchen, patient med problem så jag hämtade in tandläkare så det blev röntgen och lite snabb akut-undersökning. Turligt nog var det min handledningstid med nyss nämnde tandläkare som fick stryka på foten, och ingen patient fick sitta och vänta. Hann dock med ovanligt mycket på den lilla handledningstiden vi hann med, så jag han skriva undan en del journaler och ringa till en del patienter som jag behövde prata med. Telefonandet får fortsätta imorron.

Allt detta svammel kanske inte var så intressant för alla er, men det här var iaf min dag på jobbet! =)

Imorron ska jag in till Kalmar efter jobbet, har massor av ärenden och affärer jag vill kolla i. Faktiskt så många att jag nog redan glömt hälften. =p Men det viktigaste är att kolla på skor på Baronen, gardiner på Kid ute vid Giraffen, och julmarknaden på slottet förstås! Ska bli kul att se. Sen far jag vidare.... =)

Åh vad kul det ska bli att få börja julpynta nästa vecka, jag kämpar febrilt med att hålla mig från att riva fram allt redan nu....



Och Niklas, min pärla är faktiskt utrustad med färddator, och när jag tänker efter så kan man faktiskt knappa fram Service in -----> X antal km. Så den kommer nog hojta till den också när det är dags. =p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0