Valborg

Min valborg blev trevligare än jag tänkt mig. Med trevligt sällskap, tv och finåkning. Hann dock inte med att se nån majkasa, vi var ute för sent. Men vad gör väl det.

Idag mår jag däremot desto sämre. Klev upp tidigt och jobba idag, men mådde så himla dåligt så jag var tvungen att gå hem efter halva passet. Kombinationen för mycket att tänka på och jakten på perfekta figuren inför beach 2008 har gått totalt överstyr. Nånstans på vägen slutade jag äta nästan helt, har gått mer än jag nånsing gjort förr, gick ner 4 kg på ungefär en vecka, och nu börjar kroppen säga ifrån. Har känt mig rätt trött och slut i kroppen flera dagar, men idag har den strejkat totalt. Mådde som sagt hur illa som helst, så jag åkte hem. Var säker på att jag skulle få ligga hemma och kräkas hela dan, för så illa kändes det. Men jag klarade mig från det. Istället kom tårarna när pappa kom och håll om mig och fråga vad som var fel. Och så höll det på sen, tror tårarna forsa konstant i en timmes tid. Kunde inte sluta. Jag orkar bara inte mer nu och fattar inte att jag vart så dum att jag satt mig i den här sitsen. La mig och sov flera timmar på eftermiddagen, och efter det mådde jag aningens bättre. Har verkligen försökt peta i mig lite mat idag, men hittills har det bara blivit en banan och en liten laxbit. Får inte ner nånting utan att må illa av det. Så nu ligger jag här med datorn i sängen och tänkte vila resten av dan. Kanske se en film eller nåt, eller sova en stund till. Egentligen skulle jag jobba imorgonbitti också, men det har jag sagt ifrån. Orkar inte, så det är bättre att jag stannar hemma och vilar upp mig och försöker komma på fötter igen. Så vad ni än gör, börja inte mixtra alltör mycket med maten, rätt vad det är så sitter man riktigt i skiten.

Annars om man ska se förbi min kroppsliga ohälsa så känns det desto bättre på andra håll. Även om jag inte riktigt är i skick för att glädjas över nånting alls just nu.

Avslutar med ett stort Grattis till fröken G som fyller år just idag. Grattis stumpan!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Jo som sagt, så kan det gå... Men jag tänker inte gnida in det mer nu. På nåt sätt låter "rub it in" lite bättre än "gnida in det". =)

Ledsen om jag varit lite mobbig om det där med maten senaste dagarna men vad ska man göra.. Kan inte bara hålla tyst och låta dig svälta ihjäl.

2008-05-02 @ 12:58:10
URL: http://niklaswik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0