Ub-dag

Idag kom den väntade åb-/ub-dagen. När jag kom till kliniken imorse hade jag fem patienter inbokade, men av dessa kom bara två. En uteblev, de andra två kostade iallafall på sig att ringa återbud. Så det blev en rätt lång dag, lite småtrist när man inte har nåt att göra. Som tur är hade jag dock annat att sysselsätta mig med, och när sista patienten inte kom så fick jag gå en timme tidigare. Vilket var rätt skönt idag med det fina vädret.

Det passade jag på att utnyttja. Drog fram ett par lite kortare byxor igen när det var lite varmare. Gick samma vända som igår, dvs 7,561 km. Blev lite förvånad när jag började komma hemåt igen och det började regna mitt i solskenet. Kom inte så mycket, men ändå. Oväntat.
Såg lite på tv och hackade choklad åt lillasysters bakning, sen gick vi ut och gick en sväng. Denna tur är enligt hitta.se 4,927 km lång och ska ta 49,3 minuter att gå. Det stämde nog ganska bra faktiskt. Då höll vi ett rätt högt tempo, men stannade och morsade på katten man brukar träffa på där. Den är alltid så kelig, och det gör nästan ont i hjärtat när man till slut måste lämna den och den följer efter och jamar. Sötis. =) Hade på mig systers foppa-tofflor på sista promenaden, och det resulterade i nya skavsår. Jag trodde jag var immun mot det nu med tanke på att jag går i mina hela dagarna på kliniken, men tydligen inte. Hon har en storlek mindre så det skavde nån millimeter längre upp än mina. Så kan det gå!

Sammanlagt har jag alltså gått 12,488 km idag. Över 1,2 mil. Grymt. =)

Nu ska jag snart skjutsa ner mamma på byn, där hon ska hämta en kommunbil. Ska tydligen ut och fara imorron. Sen blir det en snabbdusch innan läggdags. Har en timme sovmorron imorron. Börjar iofs ändå 8, men lite smålyxigt känns det... =) Har börjat 7 varje morgon den här veckan nu, det har nog aldrig tidigare hänt tror jag att jag gått upp så tidigt så många dagar i sträck.

Så ser det ut. Hörde en låt på radion idag som verkligen satte sig på min hjärna, har gått och nynnat på den hela dan nu. Kommer nog drömma den inatt tror jag.... =)

Nighty night.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0