Massage och assistans

Igårkväll var jag inställd på att jag hade tid hos frissan idag efter praktiken. Efter en närmare titt i almanackan visade det sig dock att så inte alls var fallet, det var nästa tisdag jag hade den tiden. Väldig tur att jag dubbelkollade, annars hade det blitt pinsamt om jag dykt upp där en hel vecka för tidigt. :-)

Var på kliniken mellan 7 och 14. Började med att sitta i receptionen en stund, och sen var jag först ut att få lägga mig på massagebänken en halvtimme. Inte alls helt fel. Precis som sist så trodde jag att mina ben skulle gå sönder vid strechnings-momentet. Hualigen. Ont, var just ordet.
Massagen gjorde mig inte direkt piggare, så jag kom aldrig riktigt igång idag kände jag. Tur att jag inte hade egna patienter, så jag behövde inte anstränga mig alltför mycket. :-) Som sagt så vlev det lite reception på morron, sen var jag med på ass. Och tur var väl det, för där drog det ut på tiden, så till slut var vi tre som assade samma tdl. Så kan det gå. En bedövning fick jag lägga, sen har jag mest hållt i en sug hela dan, langat ets, bond och conditioner, och fixat fram Ketac och Fuji vid behov. Det var min dag på kliniken.

Slutade vid 14. Åkte hem och la mig en stund. Tänkte sova lite middag, men katten kom också och la sig med mig så det blev så trångt och obekvämt. Lekte med datorn en stund, och sen la jag mig framör tv:n. Har sen placerat om lite bilar och cyklar hit och dit. Jag ska ha bilen till Falun igen imorron men det var lite dåligt med bensin, så jag var ner och lämnade den hos pappa på jobbet, så får han tanka när han slutar inatt. Och först var jag tvungen att hämta hans cykel med den andra bilen, eftersom det är det enda som har dragkrok och därmed kan ha cykelställ. Så det blev två vändor fram och tillbaka, gick hem därifrån sen när jag lämnat bilen. Gick min vanliga runda, och vad hemma efter en timme ungefär.

Och apropå tidigare kommentar om Falu-väg och lastbil så måste jag ju bara säga att det är en kombination jag hatar! Jag var så irriterad så jag trodde jag skulle bli tokig igårmorse när jag hamnade efter en segis-lastbil. Och inte kan man ju köra om heller efter den där kassa vägen. Så flera mil fick jag ligga bakom den innan jag kunde susa förbi. Så igår stod lastbilar högt på min minus-lista. =p

Nu ska jag hitta på nåt annat innan vi får se hur det går på Wisteria Lane. Imorgon blir det Falun igen, och då ska jag stickas ännu en gång..... Blodprov för att se att vaccinationssprutorna tagit ordentligt. Tyck synd om mig. =p

Kommentarer
Postat av: Niklas

Äh, finns ju massvis med raksträckor där som man kan köra om på. =) Vill man så går det. ;)

Jag kör ibland om sega personbilar med lastbilen på en ungefär lika smal väg (fast med längre raksträckor) mellan Uppsala och Hallstavik. Förvånande att det är så många sega personbilar just efter den vägen.

2008-05-14 @ 15:25:19
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0