Kyrkråtta

Idag har jag vart i Gävle på parod. Visade sig när jag kom dit att de hade väntat på mig förra veckan. De hade tydligen inte ändrat i tidboken att jag bytt dag. Och idag hade de utbildning på eftermiddagen, så jag slutade där efter lunch. Hann inte träffa så många patienter alltså. Men de jag faktiskt träffade var som natt och dag. Den ene var hur trevlig som helst, den andre ville slänga ut mig därifrån. =p

Fick en timme över på stan sen innan tåget gick, och det blev en dyr timme. Lite shoppingterapi sådär, så ikväll är jag väldig uppåt känner jag. =) Det är kusligt vad lätt det är av göra av med pengar är man väl sätter igång. Jag fick gå in och tjuva lite från sparkontot innan utflykten i lördags. Satte över 2000 spänn, som är borta nu. Idag tog jag dessutom med mig 500 spänn som jag fick när jag fyllde år, och dom är också borta nu. Dagens inköp blev ett par jeans, ett linne, och en studentnalle åt min syster. Vilken av alla sjuttioelva nallarna jag köpte? Den största och dyraste såklart. =p Fattig kyrkråtta - that's me....

Sen jag kom hem har jag gått strax över en timme, finslipat lite på min epikris, och vart och lånat en videokamera av en snäll kusin, som backup ifall inte skolans kamera av nån anledning inte skulle fungera som planerat imorron. Imorron är det praktikdags igen. Har egna patienter, men även administrationstid och klinikmöte om jag inte missminner mig helt. Sen ska jag iväg och klippa håret. Så där försvinner några sköna hundralappar till...

Usch, nu blev det ormsnack på msn och jag har tvingats titta på bilder av dessa vidriga djur, så mina fingrar känns skakiga och pulsen är betydligt högre än normalt. Så nu sätter jag punkt för nu. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0