Ingen promenad idag....

För bara fem dagar sen låg jag ute i bikini och stekte en hel dag, och vad har vi nu? Regn, snö, slask, kallt och allmänt elände. Brr. Tillräckligt dåligt väder för att det inte skulle bli nån promenad idag. Första gången på jag vet inte hur länge. Trist. Det har blivit en trevlig tradition.

Igår var jag i Falun, resursföreläsning på parod. Jag var tvungen att gå tidigare efter som jag hade tid på Läkarhusen för blodprov. Ska se om vaccinationen tagit ordentligt. Åkte tillbaka till skolan sen, käka lunch och redigerade lite på uppsatsen. Delade upp de sista små justeringarna, och nu är det bara min del kvar. Jag ska göra det lite senare ikväll, och sen ska det skickas in för absolut sista gången. Hur skönt är inte det?
Gjorde ett nytt experiment igår och körde helt enligt hastighetsbegränsningarna hela vägen. Tog 1h och 17 min. Så då vet ni det.

Idag har jag vart uppsatt på ass större delen av dagen, så jag har vart med Tommy. Lite lagningar, några ex, några kontroller av allehanda slag. Avslutade dagen med tre egna patienter. Har inte haft någon egen patient på en vecka, så det kändes lite ovant igen. =)

Ikväll blev det som sagt ingen promenad p.g.a. det dåliga vädret. Istället uträttade jag lite ärenden åt familjen. Hämtade ut ett paket på Ica åt min syster, och sen åkte jag till min moster och hämtade ett par skor åt min pappa. Blev kvar där nästan 1,5 timme tror jag och snackade med moster och kusin. Trevligt värre.

Åkte hem sen, tänkte åka ner med bilen åt pappa och gå hem sen. Men det blev inte så, utan vi åkte både mamma och jag i en varsin bil så åkte vi hem båda två sen. Hoppas vädret är bättre igen imorron så man kan gå ut.... Annars blir det nog till att leta fram regnkläder och mössa tror jag. Jag är ledig imorron, och sitta inne hela dan har jag verkligen inte tålamod till. Ska på banken vid 14, så det är enda tiden jag har att passa. Skönt. Ska försöka få lite plugg gjort också tänkte jag.

Tivolit nere på norr är tillbaka nu igen. Tivolit med dina kära polacker ;-) som nån uttryckte det. Småler för mig själv varje gång jag går/åker förbi. Tänk så mycket tok man haft för sig i sina dar... =) Men kul hade vi, och jag kan ju fortfarande sitta här och roas av minnet 6 år senare, så ingen skada skedd..=)

Nu måste jag upp och röra mig en stund, har datorn med mig i sängen och ligger som en krok. Inte bra. Ont i nacke och rygg så det står härliga till.

Helg!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Tommy är lite otäck. Har nog bara haft honom en eller två gånger tror jag men han gav inget vidare bra intryck. Liksom lite hårdhänt och slarvig ungefär. Nåja..

Senast jag var hos ftv i byn så hade jag nån som hette T(h?)omas, han var bra. Nån (då) ny förmåga.

2008-05-16 @ 01:07:11
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0