Examinationsseminarium

Idag var en dag som länge var alldeles underbar. Har vart i Falun idag, då det var dags att examinera våran uppsats. Jag hade egentligen inte vart ett dugg nervös innan. De tidigare examinationsseminarerna vi haft, på A-uppsatsen och PM:et, har vart rätt avslappnade. Därför blev det en smärre chock när vi kom dit imorse och såg hur de första grupperna blev rejält grillade av examinatorn. Här skulle man tydligen inte komma undan så lätt! Våran uppsats var dessutom sist ut, så vi fick vänta hela dan innan det blev vår tur. Vid det laget höll vi på att gå upp i atomer, det var hur nervöst som helst!

Våra opponenter var ändå rätt snälla. Det var när examinatorn tog till orda som vi var mest skraja. Hon hade dock inte så väldans mycket mer att tillägga. När de andra gått ut skulle vi få veta hur det gått, och det första hon sa var "Ni har gjort en väldigt bra uppsats". Med betoning på väldigt. Då var det svårt att hålla leendet borta vill jag lova. Överallt har man hört och läst att man i princip alltid måste göra ändringar efter ett sånt här examinationeseminarium, så vi var helt inställda på det. Men hon tyckte inte att vi behövde ändra så mycket alls, bara ändra lite smågrejer. Vi blev nöjda med det och gick därifrån. När vi kom ner i ljushallen sen kom vi på att vi borde ha frågat om vi hade chans på bättre betyg isåfall, om vi gjorde de ändringar hon föreslagit. Så vi gick tillbaka och frågade det. Och då visade det sig att vi kommer få VG hur som helst, vare sig vi gör ändringarna eller ej. Ska påpekas i sammanhanget att VG är det högsta betyget på högskolan. Toppbetyg direkt alltså. Efter det visste lyckan inga gränser, så vi skrek av oss lite i trappan på väg ut igen. ;-)
Så nu är vi ett steg närmare examen, snart är vi varma och lättillgängliga hygienister.... ;-)
Så långt var min dag perfekt.

Inte blev det sämre heller när min handledare ringde mig tidigare ikväll och frågade om jag ville ha en halvtimems massage imorron på kliniken. En av hygienisterna kommer inte vara där imorron, så jag fick ta hennes tid. Lovely.

Har vart ut och gått en sväng sen jag kom hem. Plåstrade riktig ordentligt, men tog ett par andra skor än vanligt = skavsår på nya ställen. Jag blir så less. Mina stackars misshandlade fötter..... =) Dessutom var det skitkallt ute. Kunde knappt röra fingrarna när jaghkom hem.

Gick och svävade på små moln och njöt av livet under promenaden. Mitt motto brukar vara Våga chansa och se hur det går, men idag tänkte jag banne mig inte chansa på nånting som kunde gå åt skogen, utan idag tänkte jag bara njuta av den här underbara dagen. Det funkade bra ända tills jag kom hem och fick höra att en av mina små kusiner är så pass sjuk att de vart tvungen att åka med honom ända till sjukhuset uppe i Hudik. Stackars liten, hoppas hoppas att han blir frisk snart igen.....

För övrigt så är det så vackert ute nu för tiden. Det är grönt överallt, fåren efter vägen har små lamm och solen skiner. Bästa tiden på året, utan tvekan. Kul när det för en gångs skull finns lite att titta på efter tråkiga Falu-vägen. En stor orre såg jag efter vägen imorse. Dessvärre också både en död grävling och en räv vid vägkanten. Det enda positiva med det är att det inte var jag som kört på dom, jag skulle aldrig förlåta mig själv. Dessutom slog jag nytt personbästa idag, sträckan Falun-Edsbyn på 1h och 10 min. ;-)

Det var allt för nu, nu ska jag torka håret, stoppa i mig nåt att äta och sen lägga mig och ladda för en ny dag. Och hoppas att den kommande blir lika trevlig som den som var. =)

Kommentarer
Postat av: Niklas

Bra jobbat! Själv körde jag Alfta-Falun på 1h30m igår eftermiddag/kväll. Med lastbil alltså. =)

2008-05-13 @ 12:47:27
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0