Catching up

Idag hade jag min allra sista patient som student. =) Två av dagens tre patienter uteblev.. Mn det gör ingenting. Skulle inte göra nåt spännande med dom ändå. Vi utväderade, och sen fick jag ta avtryck och kliniskt foto på min stackars handledare. Har inte gjort det tidigare. Så nu har jag gjort allt på checklistan. Bra där.

Slutade vid 2, och då skyndade jag mig hem och bytte lite kläder. Var riktigt varmt då nämligen, och det var det inte när jag åkte hemifrån imorse. Var bara hem och vände, sen åkte jag ner på byn igen och träffade Elinor. Var på Ica, sen gick vi ner till Öje och satt där och snacka en stund, och sen hämtade vi bilen och åkte till Stolen. Arbetaren som smet först från Verken vid 16-tiden kom och gjorde oss sällskap. Blev lovad en filmkväll och dessutom, hör och häpna, sällskap på en roadtrip/Kalmar-weekend. Så det hoppas jag på, det vore ju lite halv-nice att ha kollat in stället innan jag flyttar dit. Så vi får se hur det blir med den saken.
Hur som helst så var det jättekul att träffa E igen. Har inte setts på 1,5 år eller vad det är, så vi hade en del catching up to do. Hoppas bara det inte går lika lång tid igen innan vi träffas. Men det tror jag inte. Tyskland till hösten kanske? =)

Var ut och gick en timme för en stund sen, lika underbart som tidigare kvällar, om inte ännu bättre ikväll. När det inte blåste var det faktskt riktigt varmt ikväll. Satt ute på balkongen med katten i knät och bara njöt när jag kom hem. Underbara årstid.

Och det var väl allt jag hade på hjärtat för stunden. Nu ska jag ta reda på lite kläder som ska till tvätten innan det blir en dusch och läggdags. So long.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Vadå för en arbetare? :P

2008-05-28 @ 13:11:02
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0