Berg-och-dal-bana

Har vart utan internet några dagar så jag har vart lite isolerad från omvärlden, men nu är jag tillbaka på banan igen i det avseendet. Har mest tagit det lugnt i helgen, orkar fortfarande inte så mycket. Även om det går bättre och bättre. Var till Söderhamn med lillasyster i lördags. Igår var jag ensam hemma. Rätt skönt. Gårdagskvällen var perfekt för en stund, men slutade inte som jag hoppats. Inte alls. Är nog redan dags att släppa taget och gå vidare, även om det tar emot. Jag kan inte riktig än. Resulterade i att jag sov som en kratta inatt. Kom inte i säng förrän midnatt ungefär, och ändå hann jag vakna flera gånger under natten, innan jag vaknade ordentligt vid 5. Då kunde jag inte somna om igen. Klockan ringde 05,45. Vad jobbigt allt kan bli......

Hur som helst så började en ny praktikperiod idag. Riktigt skönt att vara tillbaka faktiskt. Att bara kunna fokusera på jobbet och släppa allt annat jobbigt som händer runtomkring. Tänka på nåt annat för en stund. Har bara assisterat idag, och jag trivs riktigt bra med det. Imorgon ska jag ha mina egna patienter. Finns potential till en ub-dag, men vi får väl se.

Just nu vill jag inget hellre än att lägga mig och sova så jag slipper fundera mer, men vet att jag inte kommer lyckas somna. Och även om jag gör det så sover jag så himla dåligt. Nästan komiskt vilken berg-och-dal-bana allt har vart den senaste veckan. Snacka om att slitas mellan totalt lyckorus och total depression. Nu verkar det också som att slutstationen på åkturen blev det sistnämnda, och det är ju olyckligt. 

Menmen, nu har jag ingen lust med nånting längre. Idag är det en månad till examen, men det känns inte nåt speciellt det heller. Så nu ska jag deppa vidare nån annanstans, nu har jag fått ur mig en del iaf. =p
Ha det gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0