Trasiga händer

Igår var jag till Söderhamn och Bollnäs i regnvädret. Kom hem sen med två par skor, strumpor och solglasögon. När jag kom hem gick jag och syster ut och gick. Hon var hundvakt åt mormors hund, så han fick också följa med. Med hans mått mätt var han faktiskt förvånansvärt lugn. Sen satt jag bara inne och ugglade och gjorde inget särskilt resten av dan. Tråkiga väder.

Idag har jag och pappa vart till Ryggesbo. Han skulle lägga tillbaka några tegelpannor som ramlat ner från taket, och jag roade mig med att dra upp lite vass nere vid bryggan. För er som aldrig provat på det kan jag meddela att vass ofta sitter som berget. Den första drog jag och slet i bra länge, och när den till slut lossnade tappade jag balansen, tog några steg bakåt innan jag till slut ramlade bakåt och slog huvudet i backen. Fullt med sand i håret, lite sådär lagom mysigt. =p Tur iaf att ingen såg mig. Dessutom är vass, som namnet antyder, väldigt vasst Det resulterade i diverse skärsår i händerna, så nu är de alldeles trasiga, blodiga och svider. Mindre bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0