Tjurar på rymmen

Spenderade en stund på bryggan i Ryggesbo, och bättre sysselsättning än så finns inte. Satt först nere vid båthuset och spanade ut över sjön, men när solen kom fram la jag mig på bryggan, njöt av värmen och lyssnade på vågorna. Mer sånt!

Gick 1,5 timme när jag kom hem. Var riktigt varmt då också, det var molnigt när jag gick hemifrån men solen visade sig snart och några fler moln har jag inte sett skymten av sen dess. Gick en längre runda än jag tänkt i skogen, trots att jag inte alls gillar skog egentligen. Min skräck är att plötsligt stå öga mot öga med en björn. Eller varg, eller en orm eller vad som helst. Velade ett tag om jag skulle gå över åkrarna eller genom skogen hem. Valde till slut ändå skogsvägen. Mötte en bil som stannade, det var min gamla träslöjds-lärare, som frågade om jag sett några tjurar. Eh, nej, borde jag det? frågade jag. Och då hade tydligen 9 av hans tjurar rymt, så han var ute och letade efter dom nu. Så inte nog med att man ska gå och oroa sig för björnar och vargar, nu fanns 9 tjurar på vift någonstans i närheten också! Han bad mig ringa honom om jag fick syn på dom, och det lovade jag att göra. Jag kom dock ut ur skogen igen och såg inga djur. Efter en stund åkte han förbi mig igen, stannade och sa att de hittat djuren nere på åkrarna. Hade jag gått den vägen hade jag alltså med största sannolikhet stött på ett gäng tjurar på rymmen.

Solen skiner som sagt ute, men det är lite blåsigt så det känns inte sådär jättelockande ändå att gå ut och lägga sig en stund. Får se om jag går en sväng till lite senare, går ju ändå inget på tv nu för tiden.

Och imorron väntar åter en spännande dag på jobbet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0