Team-tandvård

Imorse väntade jag mig en rätt lugn dag på jobbet, tandläkaren jag skulle assistera brukar vara snabb och alltid klar i tid. Därmed gott om tid för mig sen att duka om osv mellan varje patient. Men ack så fel jag hade. En av hygienisterna var sjuk, så jag fick hoppa in i hennes team istället och jobba med chefen. I hans tidbok är det tight vill jag lova, så någon lugn dag blev det sannerligen inte. Därför har jag suttit med dep-patienter mer elle mindre hela dagen. Har haft nån undersökning också. Dep är inte direkt min favoritsyssla, speciellt inte under tidspress, men det gick det också. Efter lunch var det tänkt att det skulle bli op-ex, men det blev bara en vanlig ex till slut. Behövdes ingen op. Vi fick alltså inte ens prova op-mössorna. ;-) Chefen slutade vid 3, så efter det visste vi inte riktigt vad vi skulle hitta på. Martin och jag försökte verkligen komma på nåt att göra, men det bästa vi kunde komma på var att hälla ut vatten på golvet och glida omkring på skurmoppar. Han hade provat det av en slump vid något tillfälle och det visade sig att det var bra glid. Men nja. Nåt seriöst kom vi alltså inte på. Tony fick tag på en patient, så jag gick in och assade honom innan vi gick hem. Han och jag ska tydligen på nåt jippo för alla sommarjobbare också. Såg kul ut.
Dessutom har det blivit en del ändringar i mitt schema framöver också när ovan nämnda hygienist blev sjuk. Så det kommer bli fullt upp framöver!

Slutade 16,30. Åkte hem, låg ute i solen en stund, åt, såg på tv, gick. Ska snart hoppa in i duschen, och sen ska jag gå och lägga mig tidigt så jag orkar med en dag till på jobbet. Och åh vad jag trivs. =)

Kommentarer
Postat av: Gullan

Hej Hanna!

Vilket datum är det där jippot för sommarjobbare? Jag lär ju också var med på den, men har inte fått nån info än! Kram



SSS = skriv svar snart :P

2008-06-17 @ 20:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0