Rolig patient

Idag har det vart ett lugnare tempo, och vad skönt det har vart! Stora kontraster mot för hur snabbt allt har gått tidigare i veckan. Några egna patienter har jag haft idag, och en av dom var lite rolig. Det började redan innan han kom i stolen, han grymtade lite och undrade varför han hade blivit kallad på undersökning, hade vi dåligt med patienter? Denna patient hade inte vart på undersökning på 5 år, utan bara kommit akut med diverse tappade fyllningar/kronor och liknande (dessa hade han först försökt limma dit själv med superlim, men utan något vidare bra resultat.....). Jag fick inte ta röntgen, och inte mäta fickor, det var knappt så jag fick kolla efter karies. Nu räcker det! sa han innan jag knappt hann börja.
Hur som helst så började snart predikan. Jag fick först en tidning, en profetisk skrift. Denna fick jag bara om jag lovade att läsa den. Jag har inte hunnit kolla i tidningen än, men den handlade bl.a. om det antikristliga samhället, om Gud finns osv. Han började sedan mässa om att jorden snart kommer gå under. Det kommer bli ett tredje världskrig och atomkrig. Det kommer att komma 7 jobbiga år, varav 3,5 av dessa kommer vara riktigt överjävliga. Men! Då vill inte jag vara kvar! Alla vi som tillhör Kristus flyger då upp med Jesus! Så lyfte han armarna mot taket och viftade lite som för att demonstrera hur det kommer se ut när han flyger iväg. Haha, jag visste inte vart jag skulle ta vägen, det enda jag tänkte var bara inte skratta, inte skratta...... Det som kommer utlösa detta elände är det fjärde odjuret. EU alltså. =p De är antikrist.
Sedan fortsatte han med att berätta om att han är med i en församling 15 mil bort, eftersom församlingen här inte döper folk. Nu hade han dock just fått vara med om ett läger där de själadöpt hela 5 personer i Kristi namn. Halleluja.
Sedan fortsatte han lite allmänt och uttryckte sina åsikter angående bensin, ty det är inte alls världens stora problem, utan det är ozongasen. Så kom han in på Bermudatriangeln apropå det, men vid det laget var jag tvungen att sluta lyssna, jag var så full i skratt.
Sen när det var dags för betalning ville han pruta, eftersom vi nästan inte gjort nånting, "bara ställt en massa frågor" (anamnesen....). Lyckligtvis var tandläkarn där då så han fick ta den diskussionen. Patienten tyckte också att tandläkaren skulle låna tidningen jag fick och läsa.. =p Jag glömde varna dig, sa tandläkaren när patienten hade gått.

Annars har det gått bra idag. Känns som att alla blogginlägg blir ganska likadana när det bara handlar om jobb hela tiden, så jag ska inte sväva ut alltför mycket idag. Men historien om den där patienten var lite rolig. Så då tänkte jag på dig, Niklas, du skulle alldeles ha vart med och tagit dig ett snack med den där mannen. ;-)


Det är dumt att dra ut fel tand, folk blir så sura då....

Kommentarer
Postat av: Niklas

Håhå jaja. Att såna får gå lösa på våra gator ser jag som totalt oförklarligt. Karln borde ju tvångsomhändertagits för länge sen.



Och varför skulle du inte skratta? Man får väl skratta om patienten skämtar? Bara att säga "haha jag trodde du skojade".. =)

2008-06-25 @ 18:13:56
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0