Poliskontroll

Idag är vi i skolan för sista gången. Jag var hur trött som helst på vägen hit imorse, och fick ringa till Niklas för att hålla mig vaken till slut. =p Han var också ute på vägarna. Ett tag efter vi lagt på, strax innan jag kom fram till Falun, så mötte jag en bil som blinkade åt mig. När jag kollade upp på vägen igen så såg jag att det stod en polis där som vinkade in mig. Det var en jättestor poliskontroll med massor av poliser, och motorcyklar, minibussar och vanliga polisbilar. Det jag hann tänka var "Shit, nu åker jag dit på fortkörning!". Men tydligen så hade han inte den grejen igång, även fast han hade den runt halsen, för jag fick blåsa och visa körkort och han kollade skattemärket eller nåt sånt bak på bilen. Sen sa han "Okej, kör försiktigt". Puh. Jag blev så nervös, var nästan så jag blev illamående. =p Fick ringa upp Niklas igen och prata av mig lite snabbt. Jag var alldeles skakis när jag kom fram till skolan. =)

Idag har vi hittills haft föreläsning först om den nya tandvårdsreformen som träder i kraft den 1 juli, och sen lite sammanfattning eller vad man ska kalla det av utbildningen, Vårdvetenskap inriktning munhälsa. Känns så konstigt att vi är klara nu...

Nu har vi lunch. Jag var inte så hungrig, men det var mina vänner däremot, så min matlåda räckte till oss alla tre. ;-) Om en stund har vi tid för uppföljning av våra vårdanalyser och utväderingen av utbildningen. Sen slutar vi, och då ska vi ner på Kåren och försöka få tag på det papper som vi inte lyckats få tag på hittills. Hoppas att det är nån där idag.... Sen ska vi bowla med halva klassen ungefär, och sen blir det middag. Sen ska jag köra hem igen, hoppas att jag är piggare då.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0