Lyckat midsommarfirande

Halli hallå alla kära bloggläsare.
Nu är jag hemma igen efter en minst sagt lyckad midsommarafton. Har haft riktigt roligt faktiskt. Började lite småtrist, regnet fullkomligt öste ner, det haglade och det hördes även en och annan rejäl åsksmäll. Dock lugnade det lyckligtvis ner sig ganska snart, så grillningen kunde sättas igång. Slutligen fick vi i oss lite mat. Blev på tok för mätt. Med grannen som bordsgranne har man aldrig tråkigt, jag minns nog inte när jag senast skrattat så mycket som jag gjort ikväll. Dessutom hade vi väldigt roligt ute också, då det blev lite missförstånd över huruvida fötter behövs till fotboll eller ej... =p
Hur som helst, efter maten hade Karin en liten pjäs med sig som vi fick spela upp. Jag fick den ärofyllda uppgiften att spela pudel! ;-) I den rollen ingick bland annat att ligga framför brasan (Maria), kissa på rustningen (Ove), bita betjänten (Patrik) i benet, och med papegojan (Bert) minns jag inte riktigt vad jag skulle göra, men det gick iaf inte som planerat. Minns inte om jag bara skulle skrämma bort honom eller döda honom, men innan jag visste ordet av hade den galne papegojan greppat tag i mig och jag befann mig plötsligt upp och ner och högt ovanför marken. =) Ungefär då kom Jessicas pappa och Hasse dit, de måste trott vi var fullkomligt galna. =p Haha, men det var faktiskt alldeles grymt roligt. Synd att inte filmkameran fångade vår excellenta, spontana uppsättning. Det var hur kul som helst. =)

Större delen av ensemblen... ;-)

Pudeln attackerar papegojan....

           
Men det gick inte riktigt som planerat.....

Efteråt sa jag i något sammanhang till honom att "Du hade ju kunnat ha ihjäl mig om du tappat mig i backen". Men han försäkrade mig då att "Jag hade aldrig tappat dig. Jag hade inte släppt även om du sprattlat". Haha, så det var ju tur det då. Hade kunnat sluta trist annars. =p

Därefter gick vi vidare till den traditionsenliga femkampen, eller trekamp om man ska vara petig. I år blev det hästsko-kastning, bollkastning och nån golf-grej. Golfen var inte riktigt min grej, men de andra grenarna lyckades jag bra i. Tillräckligt bra för att jag skulle ta hem hela tjotaballongen, jag sopade banan med de övriga 25 pers som var med. Heja mig! =)


Laddar för bollkastning


2008 års vinnare i midsommarfemkampen

Därefter blev det jordgubbar och prisutdelning i deras fina garage. Jag fick välja först, och det blev en Strandbergs Plåt AB t-shirt. Den tröjan ska för evigt påminna mig om mina framgångar i 2008 års femkamp. ;-)

Men nu gott folk är klockan snart 3 och det är dags att stänga butiken för idag. Har som sagt haft en riktigt trevlig kväll, tack alla som var med. =)

Kommentarer
Postat av: Niklas

Vilken snuskgubbe... ;)

2008-06-21 @ 11:03:25
URL: http://niklasw.blogspot.com
Postat av: jessica

hahaaaaaaa! jag nästan dööör!!! =) tänka sej att du känner bert-fjärt....

2008-06-21 @ 11:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0