Lugn dag på jobbet

Idag var jag uppsatt på att sitta i receptionen. Vi var två st där idag, så det blev lite långtråkigt emellanåt. Fick hoppa in hos tandläkarna där det behövdes och hade en egen patient, så lite nytta fick jag gjord. Framemot eftermiddagen däremot gick tiden enormt sakta. Letade nånting att göra, men det var svårt. Höll till ute i tray prepen och tog reda på disk, men eftersom det inte är så många som jobbar längre så fanns det inte heller speciellt mycket disk att ta reda på. Tog tillfället i akt när jag ändå hade tillgång till dator större delen av dagen, så jag anmälde oss till sommarjobbar-dagen nästa vecka. Sen fick jag i uppgift att ringa supporten för rtg-sensorerna, en är trasig och behöver bytas ut. Fick sitta i telefonkö i 10-15 min nånting, roade mig med att lösa sudoku under tiden. Dessutom kan jag tala om att när man har ett jobb som mitt där det ingår att hålla händerna rena och sprita dom dagarna i ända, då är det inte roligt när händerna ifråga är sönderskurna och trasiga. Jag hade plåstrat om dom rätt bra imorse, men nåt sår hade jag missat så det sved till ganska rejält varje gång. Mot slutet av dagen var de plåster jag hade så utnötta, så jag tog av mig dom. Tänkte mig inte riktigt för och spritade in dom riktigt ordentligt. Behöver väl inte säga mer än AJ! Shit vad ont det gjorde ska jag be att få tala om. Och länge dessutom, trodde aldrig det skulle gå över. Så imorron är det jag som plåstrar än bättre och förhoppningsvis hinner jag byta plåster på lunchen.
Imorron är det ass igen, så då ska jag väl ha lite mer att göra. Dessutom är det dagen D imorron, 1 juli och nya tandvårdstaxan. Ska bli spännande att se hur allt fungerar, eller om det blir kaos. Det sistnämnda är väl inte alltför otroligt. Allt utom kaos är en bonus.

Efter jobbet har min tillvaro sett ut som den alltid gör, tv, mat, promenad, dusch. Ska torka håret nu och sen blir det väl läggdags så småningom. Man blir trots allt trött även om man inte gör så mkt om dagarna. Det är nästan värre, när man är uppe och springer hela dagen hinner man aldrig bli trött.

Och inte för att jag är något större Grease-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0