Hemma igen

Hallå i lådan.
Nu är jag hemma igen efter några dagar i Frankrike. Har haft det hur bra som helst. Lite småmolnigt sådär de första dagarna, perfekt sightseeing-väder. Sista dan var det sol och väldigt varmt, och det är väl visserligen trevligt. Men när man ska gå i en stad är det skönare med moln. Så det var toppen. Har väl sett det mesta som man ska se i Paris. Eiffeltornet, Triumfbågen, Champs Élysées, Sacre Coeur, Notre Dame, Louvren, åkt båt på Seine. Man hinner rätt mycket ändå på bara några dagar. Sista dan var det shopping. Jag åkte dit med fem par skor och kom hem med sju. Sen blev det lite annat smått och gott också. Kläder, parfym och en väska. Nice.

Kom hem igår. Internet funkade inte, så jag fick kika in hos min moster på dagens promenad för att kunna betala en räkning. Bilskatten närmare bestämt. Vore ju synd att missa deadline på den och få körförbud på den det första jag gör.. Jag har redan tillräckligt med otur när det kommer till bilar. Som någon uttryckte det i ett sms "Haha jag hoppas verkligen du är duktigare på tandhygien än på bilkörning och ekonomi. ;) "  Men allt är faktiskt inte mitt fel. =)

Ekonomin däremot vete sjuton hur det kommer gå med sen när jag flyttar och börjar jobba. Jag vet inte vad som flugit i mig, jag som alltid har vart så sparsam förut. Det är numera ett minne blott. Pengarna har liksom en tendens att bara försvinna iväg. Nu har jag gjort av med runt 3000 i Paris. Och med bilen kommer utgifterna som ett paket på posten. Om precis en månad släpps iPhone i Sverige. Jag kommer stå först i kön. Dessutom kommer det bli extremt dyra månader framöver när möbler, tv, dvd-spelare, dammsugare, micro och andra såna nödvändigheter ska införskaffas. Till mitt försvar så funderade jag faktiskt både en och två gånger innan jag köpte ett par skor för 80 euro i Paris. Pappa bara suckar och säger "Du kommer ju aldrig använda dom", "Du kan ju inte gå i dom" osv. Men sen kom jag att tänka på soundtracket till filmen om mitt liv..
En dag kan hela världen stå i brand,
så kör för kung och fosterland,
köp mera, spendera så mycket som ni kan 
för kung och fosterland
Sen gick jag in och köpte dom. ;-) Satt och kikade på Cdon för en stund sen och är riktigt sugen på både tredje säsongen av Greys anatomy som finns på rea nu, och Sex and the City. Det har jag nästan aldrig sett, och den verkar ju sevärd med tanke på all uppståndelse filmen får nu för tiden. Jag köpte inget ikväll, men känner jag mig rätt står de nog båda i min dvd-hylla snart.

Idag har jag vart ledig. Vaknade med ett ryck imorse och tänkte vad ska jag göra idag?. Kändes som jag hade glömt nåt. Men det enda jag var tvungen att göra var att ringa till kåren och fixa ett papper, och det gjorde jag. Hann ringa både en och två gånger, och blev lite orolig att de gått på sommarlov. =) Men jag fick tag på en kille där till slut. Sen gjorde jag inget vettigt alls några timmar. Läste ikapp på bloggar jag missat nu när jag vart borta. Vid 13,20 åt jag frukost, om man nu kan kalla det så vid den tiden på dygnet. En timme senare kom jag på att jag kanske skulle hoppa ur pyjamasen och dra på mig lite ordenliga kläder. På eftermiddagen däremot fick jag nåt ryck och började städa. Höll på flera timmar, dammade och fejade. Sen började Glamour på tv, så sen hände det inte så mkt mer. =) Hann alltså inte klart, men man ska ju ha nåt att göra efter jobbet framöver nu också... =p

Apropå det så börjar jag jobba imorron. Min första dag som hygienist. Imorron vid den här tiden kommer jag att ha tjänat mina första slantar som hygienist. Hur coolt är inte det? =) Dock ska erkännas att jag kommer sakna gamla jobbet nu i sommar. Träffade en av mina gamla arbetskamrater förra veckan som kramade om mig och kallade mig "svikare"  för att jag inte kommer tillbaka i sommar. Får jag bara hälften så bra kolleger på kommande jobb så vore jag glad. Brukar kolla upp på avdelningens balkong när jag går förbi där och kommer ofta på mig själv med att sakna stället. Men det är väl som dom säger, var sak har sin tid.

Nu ska jag ta mig ut på en liten promenad och hoppas att det inte börjar regna. Sen blir det nog en tidig kväll så jag orkar upp på nya jobbet imorron. =)


Och ang kommentar på förra inlägget. Ja, man ska väl egentligen inte veva. Men det är inte så lätt att låta bli när man är fast på en sten och inte kan ta sig nånstans. Man kan ju inte bara sitta still och låta den attackera. =p

Kommentarer
Postat av: Niklas

För det första så kommer knappast getingen "attackera" om du sitter stilla snällt. Kan förresten tipsa om att blåsa på dom, det brukar jag göra och det funkar oftast utmärkt eftersom vind är något naturligt som inte skrämmer dom.



För det andra: Den som har Magnus Ugglas texter som seriösa livsfilosofier ligger illa till... =P

2008-06-12 @ 02:07:48
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0